اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

رهبر انقلاب خطاب به پوتین:

 

«شما سیاست آمریکا را خنثی کردید»

 
 
رهبر انقلاب خطاب به رئیس‌جمهوری روسیه آقای ولادیمیر پوتین: همکاری مناسب تهران - مسکو در عرصه‌های سیاسی - امنیتی و مواضع شما در یک ‌سال و نیم اخیر، خیلی خوب و مبتکرانه بوده است.
 
آمـریکایی‌ها همیشه تلاش می‌کنند رقبای خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما این سیاست را خنثی کردید. ۹۴/۹/۲
 
 
 
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:50 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بعدازظهردوشنبه در دیدار آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه با استقبال از گسترش بیشتر همکاری‌های «دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی» از حضور تأثیرگذار مسکو در مسائل منطقه‌ای به‌ویژه سوریه تمجید کردند و افزودند: نقشه‌ی بلندمدت آمریکا برای منطقه به زیان همه‌ی ملت‌ها و کشورها به‌ویژه ایران و روسیه است و باید با هوشمندی و تعامل نزدیک‌تر، آن را خنثی کرد.

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار که حدود دو ساعت طول کشید، آقای پوتین را شخصیت برجسته‌ای در دنیای امروز خواندند و با تشکر از تلاش‌های این کشور در موضوع هسته‌ای افزودند: این مسئله به یک سرانجامی رسیده است اما ما هیچ اعتمادی به آمریکایی‌ها نداریم و با چشمان باز، رفتار و عملکرد دولت آمریکا را در این قضیه تحت نظر داریم.

ایشان با اشاره به جدیت آقای پوتین و مسئولان جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط دوجانبه خاطرنشان کردند: سطح همکاری‌ها از جمله در مسائل اقتصادی می‌تواند بسیار بیشتر از سطح فعلی توسعه یابد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به همکاری مناسب تهران - مسکو در عرصه‌های سیاسی - امنیتی، مواضع رئیس‌جمهور روسیه به‌ویژه در یک‌سال و نیم اخیر را در مسائل مختلف، خیلی خوب و مبتکرانه خواندند و افزودند: آمریکایی‌ها همیشه تلاش می‌کنند رقبای خود را در موضع انفعال قرار دهند اما شما این سیاست را خنثی کردید.

ایشان، تصمیمات و اقدامات مسکو در موضوع سوریه را موجب افزایش اعتبار منطقه‌ای و جهانی روسیه و شخص آقای پوتین برشمردند و افزودند: آمریکایی‌ها در نقشه‌ای بلندمدت، درصددند با تسلط بر سوریه و سپس گسترش کنترل خود بر منطقه، خلأ تاریخی تسلط نداشتن بر غرب آسیا را جبران کنند که این نقشه تهدیدی برای همه‌ی ملت‌ها و کشورها به‌ویژه روسیه و ایران است.

رهبر انقلاب تأکید کردند: آمریکایی‌ها و دنباله‌های آنها در مسئله‌ی سوریه درصددند اهداف تحقق‌نیافته‌ی خود از راه نظامی را در عرصه‌ی سیاسی و پای میز مذاکره محقق کنند که باید با هوشمندی و از موضع فعال، جلوی این کار را گرفت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اصرار آمریکایی‌ها بر رفتن بشار اسد یعنی رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم سوریه را از جمله نقاط ضعف سیاست‌های اعلامی واشنگتن دانستند و افزودند: رئیس‌جمهور سوریه در انتخاباتی سراسری رأی اکثر مردم سوریه را با دیدگاه‌های «سیاسی، مذهبی و قومی مختلف» به‌دست آورده و آمریکا حق ندارد این رأی و انتخاب مردم سوریه را نادیده بگیرد.

رهبر انقلاب تأکید کردند: درباره‌ی سوریه هر راه‌حلی باید با اطلاع و موافقت مردم و مسئولان این کشور دنبال شود.

ایشان کمک‌های باواسطه و بی‌واسطه‌ی آمریکایی‌ها به گروه‌های تروریستی از جمله داعش را از دیگر نقاط ضعف آشکار سیاست‌های آمریکا خواندند و افزودند: همکاری با کشورهایی که به‌خاطر حمایت از تروریست‌ها اعتباری در افکار عمومی منطقه و جهان ندارند نشان می‌دهد آمریکایی‌ها از دیپلماسی شرافتمندانه برخوردار نیستند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: به همین علت ما به‌جز مسئله‌ی هسته‌ای (که البته آن هم دلایل خاص خود را دارد) نه درباره‌ی سوریه و نه در هیچ موضوع دیگری مذاکره‌ی دوجانبه با آمریکایی‌ها نداریم و نخواهیم داشت.

رهبر انقلاب اسلامی، حل صحیح موضوع سوریه را بسیار مهم و در آینده‌ی منطقه تأثیرگذار برشمردند و خاطرنشان کردند: اگر تروریست‌هایی که این جنایات را در سوریه مرتکب می‌شوند سرکوب نشوند، دامنه‌ی فعالیت‌های مخرّب آنها به آسیای میانه و مناطق دیگر گسترش خواهد یافت.

در این دیدار رئیس‌جمهور روسیه نیز با اشاره به تجربیات ارزشمند رهبر انقلاب اسلامی و ابراز خشنودی از دیدار ایشان گفت: توسعه‌ی روابط دو کشور از جمله در عرصه‌ی فناوری، هوافضا و تکنولوژی‌های پیشرفته شتاب بیشتری یافته و ما بسیار خرسندیم که با جمهوری اسلامی ایران در موضوع امنیت و حل‌وفصل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی نیز همکاری بسیار فعالی داریم.

آقای پوتین جمهوری اسلامی را کشوری مستقل، استوار و با دورنمایی بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: شما را متحدی مطمئن و قابل تکیه در منطقه و جهان می‌دانیم.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: ما متعهدیم که برخلاف برخی‌ها به شرکایمان از پشت خنجر نزنیم و هیچ‌وقت در پشت پرده اقدامی بر ضد دوستانمان انجام ندهیم و اگر اختلافی هم داشته باشیم، با صحبت به تفاهم برسیم.

آقای پوتین مواضع دو کشور در موضوع سوریه را بسیار نزدیک خواند و با اشاره به اهمیت فراوان همکاری‌ها در این زمینه گفت: ما نیز تأکید داریم که حل بحران سوریه فقط از طریق سیاسی و پذیرش رأی مردم این کشور و خواست همه‌ی اقوام و گروه‌های سوری امکان‌پذیر است و هیچ‌کس حق ندارد نظر خود را به مردم این کشور تحمیل کند و به‌جای آنها درباره‌ی ساختار حکومت و سرنوشت رئیس‌جمهور سوریه تصمیم بگیرد.

رئیس‌جمهور روسیه تأکید کرد: همان‌طور که جنابعالی فرمودید آمریکایی‌ها می‌خواهند اهداف محقق‌نشده‌ی خود را در میدان درگیری‌های سوریه، پای میز مذاکره پیگیری کنند و ما مراقب این مسئله هستیم.

ولادیمیر پوتین با تأکید بر ادامه‌ی حملات این کشور به گروه‌های تروریستی در سوریه، همکاری و همفکری تهران - مسکو را درباره‌ی روند حل سیاسی مسئله‌ی سوریه کاملاً ضروری خواند و گفت: کسانی که در جهان ادعای دموکراسی دارند نمی‌توانند با انتخابات در سوریه مخالفت کنند.

در پایان این دیدار رئیس‌جمهور روسیه یکی از قدیمی‌ترین نسخ قرآن کریم را به‌عنوان هدیه‌ای بسیار ارزشمند تقدیم رهبر انقلاب اسلامی کرد. رهبر انقلاب از این هدیه تشکر کردند.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:46 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از ظهردوشنبه در دیدار آقای محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه، افزایش همکاری‌های کشورهای اسلامی در دفاع از هویت اسلام و مسلمانان را یک ضرورت اساسی برشمردند و تأکید کردند: ائتلاف‌های جهانی مدعی مبارزه با جریان‌های تروریستی به‌هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند زیرا در پشت پرده‌ی ایجاد یا حمایت از تروریست‌هایی نظیر داعش همین عوامل مخرّب به‌خصوص آمریکا قرار دارند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «دشمنان صریح اسلام» و «دشمنانی را که به‌نام اسلام با اسلام دشمنی می‌کنند»، دو لبه‌ی یک قیچی دانستند و افزودند: کشورهای اسلامی در مقابل این دشمنان خطرناک باید با افزایش همکاری‌ها از هویت و منافع خود حفاظت کنند.

رهبر انقلاب، امید بستن به همکاری و کمک آمریکا و غرب در مبارزه علیه جریان‌های تروریستی نظیر داعش و بوکوحرام را نادرست خواندند و گفتند: بر اساس اطلاعات دقیق، در عراق، آمریکایی‌ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه به‌طور مستقیم به داعش کمک می‌کنند و نقش مخرّبی دارند.

ایشان افزایش ارتباطات کشورهای اسلامی را به معنای مسدود کردن ارتباطات با سایر کشورها ندانستند و افزودند: جمهوری اسلامی روابط گسترده‌ای با همه‌ی کشورها به‌جز آمریکا و رژیم صهیونیستی دارد اما معتقدیم کشورهای اسلامی باید بسیار بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با اظهار خرسندی از انتخاب آقای بوهاری به‌عنوان یک مسلمان معتقد به‌عنوان رئیس‌جمهور کشور برجسته و مهم نیجریه، ظرفیت‌های تعامل و همکاری میان دو کشور را فراوان خواندند و تأکید کردند: این ظرفیت‌ها باید شناسایی شوند و مورد تبادل قرار گیرند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای محمد بوهاری رئیس جمهوری نیجریه، روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران را دیرینه و مستحکم خواند و گفت: ایران کشوری پیشرفته و بزرگ و دارای ظرفیت‌های فراوان برای ارتباط و همکاری است.

رئیس جمهوری نیجریه با قدردانی از ایران به‌خاطر دعوت به اجلاس کشورهای صادرکننده‌ی گاز، خاطرنشان کرد: امروز و در ملاقات با رهبر انقلاب درس‌های زیادی فرا گرفتم و قدردان این دیدار و راهنمایی‌ها هستم.

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:43 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با تجلیل از مقاومت و حرکت الهام‌بخش ونزوئلا در مقابل سیاست‌های استکباری تأکید کردند: امروز سیاست‌های استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سیاست‌های طمع‌ورزانه‌ی آمریکا در منطقه‌ی آمریکای لاتین افزودند: آمریکا این منطقه را حیاط خلوت خود می‌دانست اما حرکت بی‌بدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطه‌ای مستقل و با هویت تبدیل کند.
رهبر انقلاب هدف آمریکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهام‌بخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگ‌های امروز دنیا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ایستادگی و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به الگوی موفق انقلاب اسلامی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی، گفتند: امام خمینیرحمةالله‌علیه با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آنها توانست حکومت مورد حمایت آمریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولت‌های مستقل، استفاده از همین نسخه است.

ایشان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های علمی و فناوری خیره‌کننده با وجود حجم انبوه فشارها و تحریم‌های دشمنان را تجربه‌ای ارزشمند دانستند و افزودند: این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به‌دست آمد و کلید حل مشکلات، جلب عواطف و دل‌های مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنها است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین بر افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه‌ی ایران و ونزوئلا تأکید کردند و گفتند: ایران، پیشرفت و موفقیت ونزوئلا را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اظهار خرسندی از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، ایران را دارای هویت تاریخی خواند و گفت: ایران و ونزوئلا دوستان حقیقی و برخوردار از روابط پایدار هستند.

آقای مادورو با اشاره به احترام و علاقه‌ی فراوان هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس‌های زیادی از ملاقات با شما آموخته‌ام و سخنان و توصیه‌های شما تأثیر زیادی در من داشته است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تأکید بر ضرورت ایستادگی در دفاع از استقلال ملی، خاطرنشان کرد: امپریالیسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقیر هویت کشورها، به‌دنبال نابود کردن استقلال ملت‌ها است.

آقای مادورو با اشاره به آمادگی دولت و ملت ونزوئلا برای مقابله با توطئه‌های آمریکا، گفت: همان‌طور که جنابعالی تأکید کردید باید با جنگ اراده‌ها و تکیه بر مردم، دشمنان را شکست دهیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا اهمیت اجلاس کشورهای صادرکننده‌ی گاز و لزوم بازیابی اهمیت اوپک را نیز یادآور شد و افزود: باید برای افزایش سطح همکاری‌های دوجانبه و اجرای پروژه‌های مشترک طرح‌ریزی جدیدی انجام دهیم و همچون گذشته روابط خود را در بالاترین سطوح حفظ کرده و ارتقا دهیم.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:41 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر یکشنبه در دیدار آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس جمهوری ترکمنستان با اشاره به روابط نزدیک و دوستانه‌ی ایران و ترکمنستان و ظرفیت‌های فراوان موجود برای توسعه‌ی همکاری‌های دوجانبه و مقابله با آتش‌افروزی‌ها در منطقه، تأکید کردند: راه مقابله با جریان‌های تروریستی و خنثی کردن نفوذ آنها، مجال دادن به مردم در فعالیت‌های صحیح اسلامی و تقویت حرکت‌های فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این دیدار، دو ملت ایران و ترکمنستان را همسایگانی همچون دو خویشاوند توصیف کردند و با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فراوان در جهت توسعه‌ی همکاری‌ها افزودند: لازم است که با جدیت در جهت اجرای توافقات صورت‌گرفته گام‌های مؤثر و عملی برداشته شود.

رهبر انقلاب، امنیت، رفاه و پیشرفت همسایگان و کشورهای اسلامی را به نفع جمهوری اسلامی خواندند و گفتند: مرزهای ایران و ترکمنستان مرزهای صلح و آرامش و موجب آسایش خاطر طرفین بوده و امکان استفاده از مسیر ایران برای راهیابی به خلیج فارس و دریای آزاد فرصت ارزشمندی برای ترکمنستان است.

ایشان با اشاره به امنیت ایران و ترکمنستان در شرایط پُرتنش منطقه، افزایش همکاری‌ها را برای استمرار این وضعیت ضروری دانستند و خاطرنشان کردند: در تقابل با وحشی‌گری و تروریسم خشن داعش و گروه‌های تکفیری نظیر آن که به‌نام اسلام این جنایات را انجام می‌دهند، باید به مردم مجال فعالیت‌های اسلامی صحیح داده شود و بهترین راه خنثی کردن نفوذ این جریان‌ها، تقویت حرکت‌های فکریِ اسلامیِ معتدل و عقلانی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای جنایات وحشیانه‌ی جریان‌های تروریستی در سر بریدن و سوزاندن انسان‌ها را نشانه‌ی بیگانگی کامل این جریان‌ها از اسلام خواندند و تأکید کردند: اسلام، دین برادری، محبت و خیرخواهی برای دیگران است و این جنایات هیچ ربطی به اسلام ندارد.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، آقای «قربان‌قلی بردی محمد اف» رئیس جمهوری ترکمنستان با اظهار خرسندی از سفر به تهران، دیدار با رهبر انقلاب اسلامی را مایه‌ی افتخار دانست و افزود: ایران و ترکمنستان همواره از روابط حسنه و تاریخی برخوردار بوده و در غم و شادی یکدیگر شریک هستند و سخن شما مبنی بر اینکه ایران و ترکمنستان نه فقط دو همسایه بلکه دو خویشاوند هستند، موجب تشویق و دلگرمی دولت و ملت ترکمنستان است.

رئیس جمهوری ترکمنستان با یادآوری توصیه‌های رهبر انقلاب اسلامی در سفرهای قبلی خاطرنشان کرد: سخنان شما به‌عنوان رهبری دانا و انسانی متفکر ارزش فراوانی برای ما دارد و عمل به توصیه‌های شما نتایج بسیار خوبی به‌دنبال داشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان برای توسعه‌ی روابط، به‌ویژه در بخش گاز، حمل و نقل و راه‌سازی، گفت: پیشبرد پروژه‌های عمرانی و اقتصادی مشترک ایران و ترکمنستان به نفع کل منطقه است.

رئیس جمهوری ترکمنستان با یادآوری سابقه‌ی تاریخی و اهمیت جاده‌ی ابریشم، افزود: برخی از کشورها علاقه‌مند هستند تا از طریق ایران و ترکمنستان به دریا وصل شوند.

وی همچنین اوضاع سیاسی منطقه را نامطلوب دانست و با اشاره به جنایت‌های گروه تروریستی داعش گفت: داعش و امثال آن بویی از اسلام نبرده‌اند و متأسفانه توسط برخی دولت‌ها تغذیه و حمایت می‌شوند.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:38 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

در آستانه فرارسیدن سالروز اربعین ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) ، نسخه دوم از نرم‌‌افزار "جاذبه حسینی" همراه با به روز رسانی های سال ۹۴ جهت استفاده‌ی زائرانی که با پای پیاده عازم کربلای معلی هستند، تهیه و منتشر شد.
این نرم افزار توسط موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی ویژه اربعین حسینی طراحی و در دو نسخه کم حجم (با امکان دانلود فایل های صوتی) و کامل جهت استفاده علاقه‌مندان آماده گردیده است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 2 آذر 1394برچسب:,

] [ 22:34 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 13 آبان 1359 دانشجویانی که خود را پیرو خط امام می‌‌نامیدند، سفارت ایالات متحده در تهران را اشغال کردند و بیش از 50 دیپلمات و کارمند سفارت را به گروگان گرفتند. دلایل دانشجویان برای این اقدام، دعوت آمریکا از شاه به بهانه‌ی معالجات پزشکی و نیز کینه و نفرت تاریخی ایرانیان نسبت به آمریکا بود که البته ریشه در کودتای 28 مرداد داشت. این اتفاق باعث گردید تا روابط ایران و آمریکا به بحرانی‌ترین وضعیت خود برسد.
 
حضرت امام (ره) چهار ماه بعد از این ماجرا، حل‌وفصل موضوع دیپلمات‌ها را به مجلس واگذار کردند. بنابراین در سال 1360 نمایندگان دولت ایران به رهبری بهزاد نبوی، قراردادی با نمایندگان دولت آمریکا در الجزایر امضا کردند. در این قرارداد، دو کشور ملزم به تعهداتی شدند. از جمله اینکه ایران با اعلام شرایطی، متعهد به آزادی گروگان‌‌ها گردید و در مقابل، آمریکا نیز تعهداتی را پذیرفت. بعد از امضای بیانیه، ایران به تمام مفاد بیانیه عمل کرد و همان‌طور که تعهد داده بود، به فاصله‌‌ی کوتاهی از امضای بیانیه، تمامی گروگان‌‌ها را آزاد کرد؛ اما آمریکا بعد از رسیدن به اهداف خود، به بهانه‌‌های مختلف، از بسیاری از تعهدات خود سر باز زد و با این اقدام، ماهیت استعماری خود را بیش از پیش نشان داد.

در این مستند به تبیین بیشتر این مسئله و شباهت های آن با توافق هسته ای وین بین ایران و آمریکا پرداخته خواهد شد.

 

 زمان  : 00:24:30

حجم : 84 مگابایت

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

 دکتر حسن عباسی در این کلیپ با عنوان «نفوذ بومی» به تشریح واژه نفوذ و ابعاد مختلف آن می‌پردازد.

 

 زمان  : 00:03:35

حجم : 13 مگابایت

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:34 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

«خانه طراحان» موشن گرافیک الزامات سفر اربعین را با محوریت آشنایی کلی با سفر کربلا در اربعین منتشر کرد.

 

  زمان  : 00:07:43

 حجم : 28 مگابایت

 
 
«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:33 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

اولين قسمت مجموعه مستند ارباب رخنه ها روي آنتن رفت. مجموعه مستند ارباب رخنه ها با توجه به شرايط اين روزهاي حاکم بر کشور و غفلت برخي از نهادهاي کشور به موضوع تکنيک هاي نفوذ آمريکا به کشور مي پردازد. «مزه مذاکره» اولين قسمت اين مجموعه مي باشد.

«مزه مذاکره»، در دو اپيزود متفاوت به موضوع نقشه‌هاي رخنه آمريکا در ايران مي‌پردازد. در پرده اول اين مستند با عنوان ارتش سري ، مدل آمريکا براي فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و پياده‌کردن دقيق اين مدل براي ايران و غفلت برخي نهادها در ايران با محوريت هجوم کالاهاي مصرفي غربي و ترويج سبک زندگي آمريکايي به بازار داخل بررسي شده است. پرده دوم با عنوان سوداي بازگشت نيز با مروري بر اسناد آشکار مراکز تصميم‌ساز در غرب به تلاش‌هاي دولت آمريکا براي اثر‌گذاري روي شخصيت‌هاي سياسي ايران و تمايل برخي از اين اشخاص به شکستن تابوي مذاکره با آمريکا و تداوم مدل مذاکرات هسته‌اي به ساير موضوعات مي پردازد.

 

زمان  : 00:58:31

حجم : 220 مگابایت

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

اولين قسمت مجموعه مستند ارباب رخنه ها روي آنتن رفت. مجموعه مستند ارباب رخنه ها با توجه به شرايط اين روزهاي حاکم بر کشور و غفلت برخي از نهادهاي کشور به موضوع تکنيک هاي نفوذ آمريکا به کشور مي پردازد. «مزه مذاکره» اولين قسمت اين مجموعه مي باشد.

«مزه مذاکره»، در دو اپيزود متفاوت به موضوع نقشه‌هاي رخنه آمريکا در ايران مي‌پردازد. در پرده اول اين مستند با عنوان ارتش سري ، مدل آمريکا براي فروپاشي اتحاد جماهير شوروي و پياده‌کردن دقيق اين مدل براي ايران و غفلت برخي نهادها در ايران با محوريت هجوم کالاهاي مصرفي غربي و ترويج سبک زندگي آمريکايي به بازار داخل بررسي شده است. پرده دوم با عنوان سوداي بازگشت نيز با مروري بر اسناد آشکار مراکز تصميم‌ساز در غرب به تلاش‌هاي دولت آمريکا براي اثر‌گذاري روي شخصيت‌هاي سياسي ايران و تمايل برخي از اين اشخاص به شکستن تابوي مذاکره با آمريکا و تداوم مدل مذاکرات هسته‌اي به ساير موضوعات مي پردازد.

 

زمان  : 00:58:31

حجم : 220 مگابایت

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:31 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

این کلیپ با موضوع اثرات منفی ماهواره و نفوذ فرهنگی استکبار بر خانواده های ایرانی تهیه شده است.

 زمان  : 00:01:43

 حجم : 10 مگابایت

 
 
 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:29 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

شمخانی در برنامه من طهران شبکه خبری العالم

 

"علی شمخانی" در گفتگو با برنامه "من طهران" شبکه خبری "العالم"، درباره روابط ایران و عربستان و افق موجود برای حل مشکلات بین دو کشور گفت: اگر سعودی ها بخواهند، مشکلات میان دو کشور حل خواهد شد؛ آنها باید دست از شرارت علیه ایران بردارند.
شمخانی با بیان اینکه عربستان در محیط داخل ایران دست به اقدامات ناخوشایندی می زنند، اظهار داشت: تیمی که اخیرا در دزفول علیه یک هیئت مذهبی تیراندازی و دو نفر را شهید کرد، از سرویس امنیتی سعودی حقوق می گرفت.
وی تأکید کرد: در منطقه امروز ریال سعودی نقش تعیین کننده ای در سوریه دارد؛ این کشور مردم بی دفاع یمن را بمباران می کند.
شمخانی اظهار داشت: عربستان در هر محفلی به دنبال بسیج بی دلیل اعراب علیه ایران است، در حالی که نیازی به این کار نیست؛ ما رابطه تاریخی خوبی باعرب ها داریم، باید شکاف در جهان اسلام را کم کرد؛ به نظر می آید که دوستان سعودی باید به کارنامه عملشان بهتر بنگرند و در صورت تغییر این رویه اگر اراده کنند به طور قطع موضوع از طرف ایران قابل حل است.
 

وین 2 باید بر اساس مبارزه با تروریسم وانتخابات مردمی باشد
 

شمخانی تأکید کرد که باید در گفتگوهای وین 2 نکته رعایت شود، 1-  با تروریسم باید به طور جدی مقابله کرد و 2-  مردم سوریه باید بستر انتخابات خود را خودشان فراهم کنند؛ در صورت رعایت این دو مسأله این نوع گفتگوها می تواند سرانجام مناسبی داشته باشد.
شمخانی در پاسخ به سؤالی درباره سرنوشت بشار اسد رئیس جمهور سوریه و دیدگاه آمریکا و متحدان آن درباره کناره گیری وی و اینکه موضع ایران در این خصوص چیست، و آیا بین موضع ایران و روسیه در این خصوص اختلاف وجود دارد گفت: جمهوری اسلامی ایران از موضع مردم سوریه هر چیزی که باشد حمایت می کند.
وی افزود: موضع مردم سوریه بقا، انتخاب و تعیین تکلیف در صندوق انتخابات است.
شمخانی با بیان اینکه غربی‌ها از سه سال و نیم قبل دنبال سرنگون کردن بشار اسد بودند ولی موفق نشدند،  اظهار داشت: غربی ها آنچه را که در میدان نتوانستند به دست بیاورند، اکنون به دنبال این هستند که از طریق سیاسی به دست بیاورند.
وی ادامه داد: آنها یک روزی می گفتند فقط بشار اسد مشکل است و امروز می گویند بخشی از راه حل هم هست. در حقیقت این امر به علت پیروز نشدن در میدان، واقعیت هایی به آنها تحمیل شده است.
دبیرشورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد بوده است که باید اجازه داد تا مردم سوریه انتخاب کنند، و بدون هیچ محدودیتی این کار با حضور شکوهمند مردم سوریه در زمان و موعد مقرر، و در چارچوب یک قانون اساسی قابل قبول صورت می گیرد که آنچه را می خواهند انتخاب کنند.
 

درباره سرنوشت بشار اسد، مسکو و ایران اختلاف نظر ندارند
 

شمخانی تأکید کرد: در این رابطه، مسکو هیچ تباین فکری با ایران ندارد. بالطبع، آن چیزی که تغییر کرده است نظر غربی ها است. آنها تاکنون همراهی بشار اسد را در این فرایند و انتقال قبول نداشتند، اما امروز قبول کرده اند که چاره ای جز این نیست و به نظرم یک گام دیگر هم باید عقب نشینی کنند، و به این معنا که باید مردم سوریه انتخاب کنند نه دستور و دلار آمریکا و نه ریال سعودی.
وی در خصوص اینکه چرا شمار شهدای ایرانی در سوریه افزایش یافته است و آیا ایران در فکر اعزام نیروی زمینی به سوریه در صورتی مداخله نظامی طرف های دیگر در سوریه است گفت: در سوریه موضوع کمبود نیروی انسانی نیست. سوری ها از سرزمین خود دفاع می کنند و مشکلی ندارند. جمهوری اسلامی ایران خواهان اعزام نیروی زمینی نبوده و نیست، چرا که نیازی به این امر نیست.
 

کمتر از 50 نیروی ایرانی در سوریه شهید شده اند
 

شمخانی خاطرنشان کرد: علت شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی- که رقم آن البته زیر پنجاه شهید است- بالا رفتن میزان درگیری ها است. طبیعتا با توجه به وسعت گسترده درگیری های امروز در مقایسه با سابق که ساکن بود، مستشاران بیشتری از ایران حضور دارند.
دبیرشورای عالی امنیت ملی در پاسخ به این سؤال که آیا گفت و گوهای بین المللی برای حل بحران سوریه موفق می شود، اظهار داشت: به نظر می رسد این تنها راه حل است، و هر زمان که همه به این راه حل اعتماد و اعتقاد پیدا کنند و مبارزه جدی با تروریسم انجام دهند این موضوع قابل تحقق است؛ اما اگر بخواهند از تروریسم به عنوان ابزاری برای پیشبرد راهبردشان در منطقه استفاده کنند و با تردید تحت تاثیر بعضی از نظرات افراطی بعضی از کشورهای منطقه و با عینک شماری از کشورهای منطقه بخواهند به موضوع نگاه کنند، متاسفانه این دشواری تداوم پیدا خواهد کرد.
شمخانی درباره تلاش های بین المللی درباره سوریه و اینکه راهبرد ایران برای حل بحران این کشور چیست گفت: بحران سوریه، بحرانی غیربومی و تحمیل شده و مبتنی بر یک برنامه به منظور شکستن محور مقاومت در منطقه خاورمیانه است.
وی افزود: متاسفانه در طول این چهار سال گذشته آنچه دستاورد این اقدامات بود، در بیان روشن و واضح افسران عالی رتبه امنیتی رژیم صهیونیستی کاملا گویا است. آنها اشاره می کنند که در طول 60 سال گذشته هرگز به میزانی که امروز رژیم صهیونیستی احساس امنیت می کرد – البته تا قبل از انتقاضه اخیر - چنین احساسی وجود نداشت؛ به این دلیل که درگیری بین ملت ها را سامان دادند.
دبیرشورای عالی امنیت ملی تأکید کرد: از همان ابتدا جمهوری اسلامی ایران بحران سوریه را نوعی انحراف می دانست، و از روز اول راه حل را راه حل سیاسی و گفتگوی سوری- سوری می دانست و در این موضوع معتقد بود که نقش محوری را باید مردم سوریه ایفا کنند.
شمخانی خاطرنشان کرد: بعد از انهدام زیرساخت‌های سوریه و بعد از کلی تلفات نیروی انسانی، هجرت و آوارگی که متاسفانه دستاورد این وضعیت نابسامان بود؛ ‌امروز وقتی غرب احساس کرد مرزهایش دچار بحران می شود و آوارگان فراوانی به سمت آن پیش می روند، فهمید بحران چیست و داعش کیست، وارد عمل شد تا به حرف چهار سال و نیم پیش جمهوری اسلامی ایران نگاه جدیدی بکند.
 

مشکلی با اعراب نداریم که بخواهد گفتگوی عربی - ایرانی برگزار شود
 

شمخانی درباره روابط ایران و دولتهای عربی به ویژه کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و برگزاری نشست با کشورهای عضو شورای همکاری برای حل مشکلات گفت: ما با عرب ها بحرانی نداریم. ما با کویت، عمان و قطر رابطه خوبی داریم، و با کشورهای عربی دیگر در منطقه آفریقا رابطه مناسبی داریم.
شمخانی افزود: آرمان عمده اعراب مسأله فلسطین است؛ ما در دفاع از فلسطین خون دادیم زمان صرف کردیم محرومیت کشیدیم، لذا ما با عرب‌ها مشکلی نداریم که بخواهد گفت وگوی عربی - ایرانی برگزار شود؛ اصلا این (مشکل ایران و اعراب) یک چیز غیر موجودی است و بستر ذهنی ندارد، ما با برخی از کشورهای عربی به خاطر وابستگی شان به اجرای بعضی از دستورالعمل های خارج از منطقه با دشواری مواجهه شدیم؛ و این مربوط به همه کشورهای عربی نیست. ما رابطه خود را با کشورهای عربی به عنوان یک اساس با کشورهای همسایه به عنوان یک باور و اعتقاد و اعتقاد دینی تا به حال روابط خوبی داشتیم، و به همین شکل هم ادامه خواهیم داد و امیدوار هستیم که سوء تفاهماتی که بعضی ها مایل هستند آن را توسعه دهند حذف کنیم.
 

تحویل اس 300 در حال طی کردن مراحل فنی است


شمخانی درباره زمان تحویل سامانه دفاع موشکی اس 300 گفت: موضوع این موشک ها یک مساله قدیمی می باشد و طبیعتا در حال طی کردن مراحل فنی است وانشاء الله در پایان مراحل فنی موضوع انتقال اس 300 به ایران حل خواهد شد.
دبیرشورای عالی امنیت ملی درباره فاجعه منا و مساله مفقودان و عدم همکاری عربستان گفت: این یک موضوع انسانی است و سعودی ها باید همکاری کنند، باید کمیته حقیقت یاب شکل گیرد.
وی خاطرنشان کرد: وقتی مسؤولان سعودی می گویند "یرحم الله من اهدانی عیوبی" ما هم همین را بیان می کنیم؛ به آنها می گوییم که مشکلات شما اینها بوده است، بیایید کمیته حقیق یاب درست کنید تا مشخص شود چرا این حادثه رخ داد.
شمخانی اظهار داشت: باید تضمین شود چگونه می توان جلوی تکرار چنین حوادثی را گرفت، موضوع مفقودان یک موضوع جدی است که نمی‌شود آن را به فراموشی سپرد.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:24 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

خبرگزاری فارس: میزان حضور سپاه در سوریه تغییر نکرده است/ عملیات آزادسازی تا نتیجه نهایی ادامه می‌یابد

 

سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا طی چند روز اخیر حضور نیروهای سپاه در سوریه کاهش یا افزایش یافته است، گفت: حضور سپاه در سوریه تغییر خاصی نکرده است.

وی با اشاره به عملیات آزادسازی حلب اظهار داشت: این عملیات تا الان موفق بوده و انشاءالله ادامه پیدا خواهد کرد و موفقیت‌های بعدی هم به دست می‌آید.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص هدف از این عملیات گفت: هدف اصلی آزاد کردن ملت سوریه از چنگال تروریست‌هاست و این به هر شکل ادامه پیدا می‌کند تا به نتیجه درستی برسد.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:23 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

بعد از شکست حصر فرودگاه نظامی کویرس ارتش و نیروهای مقاومت شرکت کننده در شکست حصر فرودگاه  تلاش می‌کنند تا عمق بیشتری از شرق و غرب مسیر بین شیخ احمد تا فرودگاه و از شیخ احمد تا تل سبیعن را پاکسازی کنند.

به گزارش فارس این اقدامات در راستای مقابله ارتش سوریه با حملات احتمالی تروریست‌های وابسته به داعش صورت می‌گیرد تا از محاصره کردن مجدد نیروهای سوری در فرودگاه و مناطق شمالی جلوگیری شود.

بر اساس این خبر نیروهای ارتش سوریه همچنین تلاش می‌کنند به سوی مناطق القطبیه، دکوانه و حلبیه پیشروی کنند.

یکی از فرماندهان نظامی ارتش سوریه مستقر در فرودگاه به «فارس» اعلام کرد، در صورت تثبیت و تأمین امنیت تمامی مناطق اطراف فرودگاه، نیروهای ارتش سوریه با کمک نیروهای مقاومت عملیات بزرگی را جهت پاکسازی منطقه «دیرحافر» واقع در شرق فرودگاه بعنوان دومین مقر اصلی تروریست های داعش بعد از استان الرقه در سوریه آغاز خواهند کرد.

روز گذشته نیروهای ارتش سوریه و حزب‌الله لبنان موفق شدند محاصره سه ساله فرودگاه نظامی «کویرس» در شرق حلب را بشکنند.

 

برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ‌تر اینجا     کلیک کنید

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 16:18 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز و مؤسسات آموزش عالی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی کشور ضمن تبیین مبسوط تاریخ و میراث و تجربه‌ی علمی کشور در دوران قبل و بعد از اسلام و جایگاه و نقش دانشگاه‌ها در تاریخ معاصر به‌ویژه در نهضت اسلامی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، بر لزوم برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها و مراکز علمی برای استفاده از میراث و تجارب علمی متراکم، به‌منظور نقش‌آفرینی در ایجاد «تمدن نوین اسلامی» تأکید کردند و گفتند: نیازسنجی علمی برای حال و آینده، جلوگیری از کاهش سرعت پیشرفت علمی، اجرای دقیق نقشه‌ی جامع علمی، توجه به کیفیت در آموزش عالی، پیگیری جدی ارتباط دانشگاه و صنعت، نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی، گسترش فضای فرهنگ ایمانی و اسلامی، عمق‌بخشی بصیرت دینی و سیاسی، و میدان دادن به دانشجویان و اساتید ارزشی، انقلابی و متدین، از لوازم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است.

 

 

رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار جلسات با دانشگاهیان را یکی از بهترین و شیرین ترین جلسات توصیف کردند و با اشاره به جایگاه علم به عنوان ابزار پیشرفت و اقتدار، افزودند: دانشگاه مهمترین مرکز تربیت مدیران آینده کشور است به گونه ای که عملکرد مناسب و یا غیر مناسب دانشگاه‌ها در این زمینه، آینده کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به سابقه طولانی پرورش و تربیت بزرگان و نخبگان علمی در ایران، همچون ابن سینا، فارابی، زکریای رازی، خوارزمی، و تعداد زیاد دیگری از نام آوران علمی در عرصه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کردند: ایران در طول تاریخ، قلّه تولید فکر و علم بوده است و این روند تا قبل از دوران قاجار و پهلوی ادامه داشت.
ایشان گفتند: متأسفانه در دوران قاجار و پهلوی، حرکت علمی کشور به دلایل خاص متوقف شد و در زمانیکه دوران شکوفایی علمی در اروپا بود، ما نتوانستیم از استعدادها و زمینه‌های علمی و اخلاق علمی خود استفاده کنیم، بنابراین از حرکت علمی دنیا عقب ماندیم.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه ریزی غربی ها برای کشورهای باصطلاح جهان سوم، بمنظور تربیت مدیرانی براساس تفکر و سبک زندگی غربی از طریق دانشگاه‌ها افزودند: آنها در اجرای این طراحی خود در ایران، به دلیل هویت ایرانی و همچنین گسترش و تعمیق تفکرات اسلامی و دینی در میان دانشجویان و دانشگاهیان با مشکل مواجه شدند و بعد از نهضت اسلامی در سال ۱۳۴۱ نیز یک حرکت عظیم و رو به رشد دینی در دانشگاه‌ها آغاز شد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: پیروزی انقلاب اسلامی که همچون زلزله ای برای دنیای غرب و شرق آن روز بود، تأثیر بسیار زیادی در دانشگاه‌ها گذاشت و بسیاری از فداکارترین و صادق ترین یاران انقلاب از متن دانشگاه‌ها بودند.
ایشان با اشاره به شرایط دانشگاه‌ها در ۳۷ سال گذشته و فراز و فرودها و حضور سلایق گوناگون داخل نظام و جریانهای مختلف فکری در دانشگاه‌ها، خاطرنشان کردند: اکنون مهمترین سؤال این است که دانشگاه‌ها با استفاده از این میراث تاریخی و علمی و تجربه گرانقدر انقلاب اسلامی، چگونه می توانند در شکل‌گیری «تمدن نوین اسلامی» که همان «جامعه آرمانی اسلام» است، نقش‌آفرینی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی، مسئولان آموزش عالی و رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز علمی را به تفکر و تعمق در این خصوص فراخواندند و گفتند: باید تمام برنامه ها و مسیر حرکت دانشگاه‌ها در جهت نقش‌آفرینی در ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لازمه حرکت در این مسیر را، اطلاع دقیق و میدانی مسئولان وزارت علوم و بهداشت از شرایط واقعی دانشگاه‌ها دانستند و تأکید کردند: نباید فقط به گزارش ها بسنده کرد بلکه باید خروجی ها را بصورت میدانی مورد بررسی قرار داد تا متوجه شد که اهداف مورد نظر تا چه حد محقق شده اند.
ایشان وجود نیروهای مستعد را برای حرکت علمی، مهم خواندند و خاطرنشان کردند: مهمتر از نیروهای مستعد، جهت گیری علمی است، زیرا اگر جهت گیری علمی، صحیح و در چارچوب اخلاق و معنویت نباشد، تبعات زیادی را بوجود خواهد آورد.
رهبر انقلاب اسلامی، «استعمار» و «بمب اتم» را دو نمونه تاریخی از نتایج قرار گرفتن علم در مسیر غلط دانستند و افزودند: باید همواره مراقب باشیم تا اخلاق و معنویت در کنار علم قرار گیرد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «نیاز سنجی علمی» برای حال و آینده کشور را بسیار ضروری خواندند و گفتند: در حرکت علمی باید نیازهای فعلی و نیازهای آینده کشور مد نظر قرار گیرند و در رشته هایی سرمایه گذاری شود که مورد نیاز کشور است.
ایشان جهت دهی به مقالات علمی و پایان نامه‌های دکترا در چارچوب نیازهای فعلی و آینده کشور را موضوعی مهم دانستند و افزودند: دانش هسته ای از جمله موضوعات مورد نیاز کشور است که از سالها پیش برروی آن سرمایه گذاری شد زیرا اگر امکان استفاده از نفت نباشد و یا ذخایر نفت به پایان برسد قطعاً نیازمند انرژی جایگزین هستیم.
رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر به موضوع تولید اورانیوم بیست درصد به دست دانشمندان جوان ایرانی اشاره کردند و گفتند: در مقطعی سوخت راکتور تهران که برای تولید رادیو دارو است، رو به پایان بود و غربی ها شروط خفت باری برای تحویل این سوخت مطرح کردند اما جوانان با استعداد و مؤمن ما با تلاش شبانه روزی، اورانیوم بیست درصد را تولید و نیاز کشور را برطرف کردند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه سخت ترین مرحله غنی سازی اورانیوم، تا میزان بیست درصد است و دستیابی به غنی سازی بالاتر از آن تا نود و نه درصد براحتی امکان پذیر است، گفتند: علت دستپاچگی غربی ها در قضیه هسته ای، همین موضوع بود . البته اگر آنها همان موقع سوخت راکتور تهران را تحویل می دادند، ما به دنبال غنی سازی بیست درصد نمی رفتیم.
ایشان در جمع بندی این بخش از سخنان خود خاطرنشان کردند: نیاز سنجی علمی و سرمایه گذاری برروی دانش مورد نیاز کشور بسیار مهم است و باید همواره مدنظر قرار گیرد.
رهبر انقلاب اسلامی، «سرعت پیشرفت علمی» را برای جبران عقب ماندگی ها و همچنین استمرار حرکت علمی، بسیار ضروری و اساسی خواندند و گفتند: متأسفانه برخی که خود دانشگاهی هستند، در دانشگاه‌ها  به دانشجویان می گویند که این پیشرفتهای علمی دروغ است! اگرنادرست است، پس چرا مرکز تحقیقات رژیم صهیونیستی از پیشرفت علمی ایران ابراز نگرانی می کند؟
ایشان با اشاره به عقب ماندگی تاریخی علمی کشور، تأکید کردند: اگر سرعت پیشرفت علمی کشور کم شود، فاصله ما با حرکت علمی دنیا بیشتر خواهد شد، بنابراین باید سرعت پیشرفت  خود را حفظ کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی پژوهش محور شدن دانشگاه‌ها، اجرای دقیق نقشه جامع علمی کشور، توجه به کیفیت آموزش عالی و تعیین شاخص‌های دقیق و منطبق با واقعیات، و ارتباط دانشگاه با صنعت را مورد تأکید قرار دادند و گفتند: یکی از راههای ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان دانشگاه‌ها، برقراری ارتباط میان صنعت و دانشگاه است که لازمه این موضوع هم، برنامه ریزی وزرای مربوطه و ایجاد همکاری جامع میان دانشگاه‌ها و صنعت در بخش‌های دولتی و غیردولتی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به لزوم نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها در اقتصاد مقاومتی از طریق شرکت‌های دانش بنیان نیز اشاره و درخصوص اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کردند: درخصوص اجرای اقتصاد مقاومتی آن چیزی که باید اتفاق بیفتد هنوز اتفاق نیفتاده است و مسئولان دولتی تازه، گزارشی درباره برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرای اقتصاد مقاومتی به من داده اند.
ایشان در ادامه به موضوع مسائل فرهنگی در دانشگاه‌ها نیز اشاره کردند و با انتقاد از برخی اقدامات انجام گرفته، گفتند: برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته اند و برای توجیه کار غلط خود می گویند، دانشجویان باید شاد باشند!
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: شاد بودن برای هر محیطی خوب است، اما به چه قیمتی؟ به قیمت برگزاری مراسم و اردوهای مختلط؟ مگر غربی ها از اختلاط چه بهره ای جز جنایات کنونی جنسی برده اند که ما بدنبال پیروی از همان شیوه ها هستیم.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه کار فرهنگی ماهیت دیگری دارد، گفتند: مسئولین فرهنگی دانشگاه‌ها بفهمند چه می کنند؟ کار فرهنگی صحیح این است که انسان مؤمن، متخلق، انقلابی، معتقد به آرمانها، دوستدار کشور و نظام اسلامی و دارای بصیرت و عمق دینی و سیاسی تربیت شود.
ایشان بصیرت دینی و سیاسی را برای جوانان و جلوگیری از لغزشها بسیار مهم خواندند و خاطرنشان کردند: علت لغزش بسیاری از افراد در فتنه ۸۸ ، که انسانهای بدی هم نبودند، نداشتن بصیرت بود. هنگامی که طرف مقابل می گوید «انتخابات بهانه است و اصل نظام نشانه است»، فرد معتقد به نظام چه باید بکند؟ اگر بصیرت نباشد، وظیفه ی لحظه ی نیاز انجام نخواهد شد.
رهبر انقلاب اسلامی، ایجاد اعتماد به نفس و امید به آینده در میان جوانان را از دیگر کارهای فرهنگی لازم در دانشگاه‌ها برشمردند و گفتند: در کشور نقاط امیدواری بسیار زیاد است که از جمله آنها ظرفیت‌های فراوان و موقعیت و اقتدار کنونی کشور است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای خود کم بینی را بزرگترین خطر خواندند و افزودند: خود کم بینی و دست کم گرفتن توانایی و قدرت ملت و کشور باعث می شود، در شرایطی که همه به قدرت و نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه، اذعان دارند، فردی در داخل بگوید «ما کسی نیستیم و منزوی هستیم!»
ایشان تربیت جوانان معقتد به استقلال فکری، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را از دیگر کارهای فرهنگی لازم در دانشگاه‌ها دانستند و گفتند: خبرهایی که به من از برخی دانشگاه‌ها می رسد و امیدوارم که درست نباشند، بر خلاف این موارد است بگونه ای که تشکل‌های مؤمن و انقلابی و خوش فکر را تحت فشار قرار می دهند.
رهبر انقلاب اسلامی خطاب به مسئولان وزارت علوم و بهداشت و رؤسای دانشگاه‌ها تأکید کردند: باید به جوانهای انقلابی و مؤمن، خوش روحیه، متدین و دارای عزت نفس میدان بدهید بگونه ای که فضا دست آنها باشد.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع‌بندی سخنانشان، با اشاره به علاقه دیرین و فراوان خود به دانشگاه و جامعه دانشگاهی، خاطرنشان کردند: امروز دانشگاه و دانشجو آماج بزرگترین توطئه‌هاست و دشمنان کشور از حضور دانشگاهیان با روحیه انقلابی و تهاجمی در میدان و برهم زدن خط قرمزهای آنان و بالا بردن پرچم علم و پر رنگ کردن  شعارهای انقلابی وحشت دارند و برای مقابله با این حرکت برنامه‌ریزی و هزینه‌های سنگینی می‌کنند.
ایشان به تغییر روشهای استعماری در دوره کنونی اشاره کردند و افزودند: سلطه‌گران اکنون به دنبال این هستند که تفکر عناصر فعال، هوشمند و نخبه یک کشور را به نحوی تغییر دهند که این عناصر، اهداف آنان را برآورده کنند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با تأکید بر ضروت ترویج ارزشها در محیطهای دانشگاهی، گفتند: باید به دغدغه دانشجویان ارزشی و انقلابی و همچنین هزاران نفر از اساتید مؤمن و انقلابی که امروز در دانشگاه‌ها هستند، توجه کرد و از این اساتید قدردانی و قدرشناسی کرد.

پیش از بیانات رهبر انقلاب اسلامی، دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توجه به اقتصاد دانش بنیان و تولید ثروت از علم و فناوری را سرآمد برنامه‌های این وزارتخانه در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: تهیه و تصویب سند اقتصاد مقاومتی، بازنگری و اصلاح برنامه‌های درسی، همکاری با بخش‌های صنعتی و خدماتی کشور، اهتمام به اجرای سند دانشگاه اسلامی، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی و تعمیق و ترویج فضای دینی و انقلابی در دانشگاه ها از مهمترین اقدامات و رویکردهای وزارت علوم بوده است.
همچنین دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رتبه پزشکی  ایران از نظر تعداد مقالات را در منطقه اول و در جهان ۲۴ اعلام کرد و افزود: کسب مرجعیت علمی در منطقه و حضور موثر در عرصه‌های بین المللی، توجه به طب سنتی و ملی و اخلاق پزشکی، ایجاد دانشکده طب و دین، رعایت حقوق بیماران و ایجاد بیمارستان‌های ویژه بانوان در دستور کار وزارت بهداشت است.

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ چهار شنبه 20 آبان 1394برچسب:,

] [ 15:7 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

ساندویچ مک‌دونالد با طعم نفوذ!

 

 

یکی از سریع‌ترین و نقدترین پیامدهای توافق هسته‌ای در وین، اعلام آمادگی شرکت زنجیره‌ای «مک‌دونالد» برای ورود به ایران بود! «مک‌دونالد» بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای عرضه‌ی فست‌فود در جهان است که بیش از ۳۰هزار شعبه در دنیا دارد و برخلاف ظاهرش -که فقط یک رستوران بنظر می‌رسد- کارکرد اصلی و واقعی آن، اشاعه‌ی فرهنگ غرب و بخصوص آمریکا در کشورهای هدف است. کارشناسان و تحلیل‌گران اجتماعی و سیاسی معتقدند یکی از ابزارهای آمریکا برای فرپاشی شوروی سابق، همین رستوران زنجیره‌ای مک دونالد بود که با نفوذ فرهنگی خود، فکر و روان مردم روسیه را نسبت به فرهنگ آمریکایی، نرم و علاقمند کرد و مسیر فروپاشی را ریل‌گذاری نمود. در واقع، ساندویچ‌های مک دونالد، با سُس آتشینی عرضه شد که طعم براندازی داشت و نقش و اثر آن، بعدها برای مردم دنیا فاش شد.

از جنبه‌ی سلامتی هم حالا خیلی‌ها به پرضرر بودن محصولات این شرکت، پی برده‌اند و حتی در خود آمریکا، یک روز (۱۶ اکتبر) به‌نام «روز جهانی ضد مک‌‌دونالد» نامگذاری شده است.

حالا همین مک دونالد، رسماً اعلام کرد که در تهران نمایندگی می‌پذیرد و فرم ثبت نام الکترونیک نمایندگی‌اش در ایران را منتشر کرد.

ساده‌انگاری است اگر کسی خیال کند امروز در دنیا فعالیتی یا حرکت گسترده و کلانی وجود دارد ولی جنبه‌ی سیاسی در آن لحاظ نشده است. ذکر دو مورد، فقط از باب نمونه:
نمونه‌ی اول: در تحریم‌های شدید و همه‌جانبه‌ی چند سال اخیر، هیچ‌گاه واردات گوشی‌های هوشمند و بروز دنیا به ایران، قطع نشد! این‌کار ظاهرش اقتصادی است اما واضح است که در وَرای آن، چه هدفی دنبال می‌شود؟! شیوع شبکه‌های اجتماعی مختلف در کشور ما هم در همین راستا ارزیابی می‌شود.

نمونه‌ی دوم: آمریکا و چین تا اواسط دهه‌ی ۱۹۷۰ میلادی، رابطه‌ی سیاسی نداشتند اما برگزاری مسابقات پینگ‌پونگ، بهانه‌ای شد برای آغاز گفت‌وگوها و بالاخره آمریکایی‌ها جای پای خود را در چین، باز کردند! تیم ملی پینگ‌پنگ آمریکا را به پکن دعوت می‌شود و بعداً معلوم می‌شود که در این تیم، تعدادی از دیپلمات‌ها نیز حضور داشتند که مخفیانه با مقامات چینی گفت‌وگو کردند!

طرح موضوع «مک دونالد» فقط یک شاهد بود از یک توطئه‌ی جدی که این‌روزها کشورمان را تهدید می‌کند. آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها دوباره شاخک‌هایشان می‌جنبد و به اصطلاح، بوی کباب به دماغشان خورده است! عملکرد ضعیف برخی مسئولین می تواند این طمع را در دشمنان ایران بوجود آورد که می‌توانند در پوشش توافق، در دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز نظام، نفوذ کنند. نگرانی رهبر معظم انقلاب، بارها به‌طور علنی، بیان شده  رهبر انقلاب فرمودند: «ما همین‌طور مُدام، درباره‌ی نفوذ دشمن، تکرار و تأکید می‌کنیم.»

بدون شک، این یک خطر جدی است و باید راه چاره‌ای برای آن اندیشید. نفوذ اگر اتفاق افتاد -خدای ناکرده- همان خواهد شد که در شوروی پدید آمد؛ رودربایستی نداریم؛ ما اگر بخوابیم دشمن هرگز نخواهد خوابید. همه -مخصوصا دولت محترم- باید گوش به زنگ باشند و بدانند که «امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ است برای این کشور؛ دنبال نفوذند. نفوذ یعنی چه؟ نفوذ اقتصادی ممکن است، که البته کم‌اهمّیت‌ترین آن نفوذ اقتصادی است؛ و ممکن است که جزو کم‌اهمّیت‌ترین [هم‌] نفوذ امنیتی باشد. نفوذ امنیتی چیز کوچکی نیست امّا در مقابل نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی، کم‌اهمّیّت است.»

 

 

نفوذ را به یک ساندویچی تقلیل ندهیم

 

تقلیل دادن دغدغه های رهبر انقلاب درباره نفوذ دشمنان به یک ساندویچی و چند روزنامه نگار اتفاقی است که هیچ کس آن را نمی پسندد. بحثِ جناحی و حزبی نیست. من حتی از موضع دفاع از هم صنفی هایم سخن نمی گویم منتهی نفوذ یک معنایی دارد و باید درست فهمیده شود.

روزنامه نگاری که انتقادهایش را در رسانه های داخلی و خارجی به صراحت بیان می کند هر چه باشد نفوذی نیست. نفوذی کسی است که خودش را به شکلی دیگر درمی آورد و در حقیقت دیگران را فریب می دهد. آقای حسین شریعتمداری هم این موضوع را متوجه شده و در سخنرانی دانشگاه امیرکبیر حتی به مصداق این مفهوم به صراحت اشاره کرده تا جای هیچ شک و شبهه ای باقی نماند:«به طور مثال کشمیری که دفتر نخست وزیر را منفجر کرد، از برخی افراد مسئول پرسیدم که آیا شما به وی شک نکردید؟ گفتند ظاهر بسیار متدینی داشت، یعنی این افراد ممکن است در ظاهر متدین کار نفوذ را انجام دهند.» اگر تعبیر آقای شریعتمداری را از مفهوم و مصداق نفوذ بپذیریم باید بگوییم دوستان از اساس آدرس را اشتباهی رفته اند. البته این تعریف مختص آقای شریعتمداری نیست. نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تشریح سخنان رهبرانقلاب می گوید:«نفوذ به معنای ورود دشمن در جمع تصمیم گیران است.» یعنی اصلا ماجرا در سطحی بسیار بالاتر از این حرف هاست.

منطقی هم به نظر می رسد. کافی است کسی اندکی از قوه عاقله برخوردار باشد تا متوجه شود نفوذ خیلی جدی تر از این حرف هاست اما من مجبورم برای کسانی که خود را ملزم به پیروی از بزرگان می دانند به سخنان کسانی ارجاعشان دهم که جای چند و چون باقی نماند. امام جمعه محترم اصفهان هم برای روشن تر شدن ماجرا مثالی واضح تر می زند: «حضور جک استراو که برای گردش به این کشور آمده مصداق نفوذ نیست.ما باید اجازه دهیم اینگونه افراد به کشور بیایند تا توسعه کشور در شرایط تحریم را ببینند. آیا فرزندان ما که برای تحصیل به این کشورها رفته اند نفوذی اند؟ با این حرف که برجام همان نفوذ در کشور است مخالفم، چرا که برجام از مراکز قانونی و تصمیم گیری کشور تائیدیه گرفته است.» امیدوارم مخالفت هایی از این دست با درک و دریافت سطحی از مفهوم نفوذ راه را بر کسانی که فکر می کنند سرنخِ همه مصیبت های کشور را باید فقط در یکی دو جا جست ببندد.ایدون باد!.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

ebtekar

معصومه ابتکار در برنامه “متن و حاشیه” شبکه ۳ با تکذیب اتهام واردات بنزین همسرش گفت: زمانی که مقابل تولید بنزین پتروشیمیها ایستادم این اتهامات را متوجه همسرم کردند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: همسرم هیچ نقشی در واردات بنزین ندارد چرا که اصولاً هیچ شخص حقیقی بنزین را وارد کشور نمی کند که در داخل یارانه ای و کمتر از بیرون به فروش می رسد.

وی گفت: شاید برخی تصور کردند زمانی که من مقابل تولید بنزین پتروشیمیها ایستادگی کردم با زدن این تهمتها به همسرم درجا بزنم ایرادی ندارد که چنین فکری می کنند اما من پای سلامت مردم ایستاده ام.

وی تأکید کرد: خانواده من هرگز به کارهای خلاف ورود نمی کنند و از سوی دیگر طبق اصل ۱۴۲ قانون اساسی درباره وضعیت دارایی مسئولان تاکنون پنج مرتبه وضعیت مالی من ، همسر و فرزندانم گزارش شده است.

ابتکار افزود: اینگونه تهمتها هیچ تناسبی با اخلاق و دین ما ندارد هر چند ما نیز باید تحمل شنیدن این چیزها را داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به زمین خواری در کشور به ویژه مناطق حفاظت شده گفت: متأسفانه در سالهایی زمین خواری به ویژه در منطقه ورجین تهران افزایش پیدا کرده بود که با ورود محیط زیست و اقدامات قضائی از بخشی از این مناطق رفع تصرف شد.

ابتکار ادامه داد: در منطقه میان کاله نیز این مسائل وجود داشت که با ورود قاضی خوبی بخشی از این مشکلات مرتفع شد.

وی افزود: در مقابله با زمین خواری ما زمانی که به یک جاده و یا معدنی می رسیدیم تهدید می شدیم و افراد صاحب نفوذی که اموالشان نیز نامشروع بود برای حفظ آن اقدام به تهدید می کردند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مقابله با آلودگی هوا را یکی از برنامه های این سازمان دانست و گفت: مطمئناً در آینده باید حمل و نقل عمومی را در شهرهای بزرگ گسترش دهیم و از خودروهای با سوخت پاک همچون خودروهای هیبریدی استفاده کنیم.

وی مشکلات آلودگی هوا در تهران را پیچیده دانست و افزود: در گام اول ما خروج بنزن بیشتر از حد مجاز را از بنزین عملی و یورو۴ را وارد چرخه سوخت خودروها کردیم در گام دوم کاهش مازوت را مد نظر قرار می دهیم در گام بعدی نیز کاهش و تعطیلی کارخانه های شن و ماسه با آلودگیهای بالا را مشروط به آلودگی با پایداری طولانی در دستور کار خواهیم داشت.

ابتکار در ادامه گفت: مطمئناً اکنون وضعیت هوای تهران بهتر از سال ۹۳ ، ۹۲ و قبل از آن شده است و این مهم را مردم می نویسند و می گویند و تشکر می کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مشاورم چندان از تصمیمات محیط زیستی مطلع نیست.

ابتکار در پاسخ به این پرسش که آقای کهرم از مشاوران شما گفته بود که دولت چندان کاری برای محیط زیست نکرده است افزود: او آرمانگرایی زیادی دارد و البته چندان در جریان تصمیمات نیست و بیشتر در نگارش و مطبوعات حضور دارد.

وی گفت: مطمئناً دولت یازدهم نگاه ویژه ای به مسائل زیست محیطی دارد و اقداماتی نیز صورت داده است.

ابتکار در پاسخ به پرسشی که چرا همه مسئولان موافق حذف بنزین پتروشیمیها نبودند افزود: دولت در این باره نظر یکپارچه داشت و تنها در مجلس افراد خاصی که از عملکرد خود در دولت قبل دفاع می کردند و آنرا نیز به صراحت می گفتند معترض بودند اما پاسخ من این بود که اگر قرار باشد جلوی بنزین غیراستاندارد را که تهدید سلامت مردم است نگیرم باید بگذارم و بروم به همین منظور از چند جهت فشار و تهدید و تهمت زده شد.

وی تأکید کرد: اصولاً نباید مسئله محیط زیستی به یک ماجرای سیاسی تبدیل شود و ما هم اکنون نیز از وضعیت بنزین هر سه ماه گزارش می گیریم و وضعیت آلودگی هوا را به صورت بر خط رصد می کنیم.

ابتکار خاطر نشان کرد: آلودگی شهرهای بزرگ در سالهای ۸۹ ، ۹۰ و ۹۱ بسیار بالا و وضعیت بنزن نیز بیشتر از حد مجاز بود در حالیکه بنزن ماده ای سرطانزاست و به وزیر نفت نیز گفته بودم که هر زمانی زودتر جلوی آنرا در بنزین پتروشیمیها بگیریم به نفع سلامت مردم است.

وی افزود: در سال ۹۲ هوای پاک ۵۲ روز وسال ۹۳ ، صد روز بود که در هفت ماه ابتدایی سال ۹۴ نیز به ۱۵۰ روز هوای سالم رسیده است و در شهر اهواز نیز از چندی پیش بنزین یورو۴ را وارد چرخه مصرف کردیم و در آینده همه پمپ بنزین های شهر اهواز بنزین یورو۴ خواهند داشت.

ابتکار در ادامه با اشاره به مصاحبه اش با شبکه بی بی سی گفت: مصاحبه با بی بی سی هیچ مشکلی ندارد و برخی تصور می کنند که این مشکل است در حالیکه مصاحبه با بی بی سی فارسی به علت بخشنامه شورای عالی امنیت ملی ممنوع بوده است.

وی افزود: در طول یک سال گذشته با حدود سی شبکه مهم جهانی مصاحبه کرده ام و اتفاقاً شرایط مناسبی است برای روشنگری در رسانه های جهان نسبت به داخل ایران.

ابتکار تأکید کرد: ما باید این مصاحبه ها را فرصتی برای بیان نقطه نظرات خود در جهان بدانیم به عنوان نمونه بی بی سی یک شبکه جهانی با تعداد زیادی بیننده است که پاسخهای ما می تواند برای بسیاری از مردم جهان شفاف سازی کند.

وی در ادامه با اشاره به انتشار خبر اعتراض برخی کارکنان محیط زیست به مدیریتش گفت: من تعجب کردم که چرا یک اعتراض صنفی با اغراض خاصی به یک مسئله سیاسی و جناحی تبدیل شد.

ابتکار افزود: طبیعتاً هر دستگاهی در درون مجموعه خود ممکن است مشکلاتی داشته باشد و ما نیز تلاش می کنیم اعتراض و یا انتقاد کارکنان را توجه و با آنان تعامل کنیم اما اینکه چنین مسئله ای به یک فرصتی برای بحثهای سیاسی تبدیل شود درست نیست و باید مراقب آبروی افراد باشیم.

 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:29 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

zakani

 

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نخستین هم اندیشی گفتمان انقلاب اسلامی که با موضوع «نفوذ» در مرکز آموزش علمی کاربردی گفتمان انقلاب برگزار شد، افزود: با اشاره با ماهیت متضاد و ناسازگار انقلاب اسلامی و نظام سلطه به سرکردگی آمریکا اظهار داشت: کسانی که تلاش می کنند این دو را به هم نزدیک کنند، یا شناختی نسبت به آمریکا ندارند و یا از ماهیت ایران اسلامی بی اطلاعند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا امروز شش گفتمان تقابلی با آمریکا داشته ایم، اظهار داشت: مرحله اول این تقابل، مرحله برخورد سخت بود که ۱۰ سال با جنگ و کودتا و درگیری های قومیتی تلاش کردند تا با ما مقابله کنند؛ مرحله دوم نیز از سال ۶۸ به بعد بود که تهاجم فرهنگی را شروع کردند که آسیب هایی داشت اما آنها به مقصودشان نرسیدند.

زاکانی ادامه داد: سومین گفتمان تقابلی ما با آمریکا مربوط به دوران انتهای ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسجانی است که برای انشقاق درون حاکمیت و جنگ بین بخش انتصابی و انتخابی تلاش کردند و چهارمین گام نیز از سال ۷۹ به بعد بود که سرمایه گذاری جدیدی کردند و شرایط را به سمتی بردند که مردم را در فتنه ۸۸ در مقابل نظام قرار دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در پنجمین گام تقابلی از سال ۸۹ و ۹۰ با تشدید تحریم ها در صدد مقابله با انقلاب اسلامی برآمدند و در نهایت در گام ششم و امروز تلاش می کنند با تغییر رفتار، ما را از درون به شکست بکشانند.

۷ برنامه دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاه

سخنگوی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ۷ برنامه دشمن برای نفوذ در کشور از طریق دانشگاه و عناصر دانشگاهی عنوان کرد: اولین راه نفوذ، موضوع علوم انسانی بر محور اندیشه غربی و اومانیسم است؛ در واقع اولین بزنگاه خطر در این عرصه متون دانشگاهی است که به شیوه مطلوب غربی ها باورسازی می کند.

زاکانی گفت: در حال حاضر بیش از ۲ میلیون دانشجوی علوم انسانی داریم و این سئوال وجود دارد که آنچه برای این دانشجویان ایجاد باور می کند، از کجا نشأت می گیرد و بر چه چیزی استوار است!؟.

دومین قدم دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاهها را ایجاد یک پل ارتباطی برای انتقال نخبگان به خارج از کشور خواند و اظهار داشت: شبکه ای در یکی از مهمترین دانشگاههای کشور شکل گرفته که نخبگان را به خروج از کشور تشویق می کند و در آنجا نیز سرویس های مختلف آنها را جذب و پشتیبانی می کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: زمینه نفوذ در این بخش به گونه ای است که راه را برای فعالیت های تولیدی و صنعتی نخبگان در داخل ناهموار می کنند و فرد نخبه را بیچاره می کنند، اما در عین حال راه را برای واردات بویژه کالاهای بنجل هموار می کنند.

زاکانی در همین رابطه به یک اقدام آمریکایی ها در ۵ سال پیش اشاره کرد و افزود: در آن مقطع، آمریکایی ها یک ایرانی ها را در مجامع علمی خود گذاشته بودند تا با عناصر علمی ایران ارتباط برقرار کرده و راههای نفوذ را فراهم کند؛ در همان زمان گزارش هایی از طریق وزارت اطلاعات به ما در مجلس داده شد که این چراغ سبز نشان دادن ها کاملا غیر عادی است.

وی با اشاره به سومین قدم دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاه گفت: این قدم مربوط به تولیدات علمی است، به گونه ای که زمینه را برای ارتقاء آن دسته از اساتید و دانشجویان فراهم می کنند که تولیدات همسو با القائات غرب داشته باشند و نیاز کشور را تامین نکنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، دور شدن از رسالت اصلی دانشگاه را گام بعدی دشمن برای نفوذ از طریق مجامع دانشگاهی خواند و اظهار داشت: کف رسالت اصلی ما در دانشگاه تولید علم است؛ مقام معظم رهبری فرمودند اگر تا ۵۰ سال دیگر ایران قطب علمی جهان نشود انقلاب شکست می خورد.

زاکانی تصریح کرد: اینکه حضرت آقا تاکید می کنند که وزارتین علوم و بهداشت باید تلاش کنند تا روند رشد علمی کشور پرشتاب ادامه یابد، یک اصل است و خیلی ها با این موضوع مخالفند و مابه ازای آن نیز نفوذ انجام می دهند.

وی با اشاره به پنجمین برنامه دشمن برای نفوذ از طریق دانشگاهها عنوان کرد: کشتن خودباوری مهمترین برنامه دشمن در این مرحله است؛ دانشگاه هم برای ایجاد روح خودباوری و هم برای کشتن آن بسیار موثر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تلاش برای بدل سازی رسالت های دانشگاه با هدف گرفتن نقش پیشرو دانشگاه در جامعه را برنامه ششم دشمن در این زمینه توصیف کرد و اظهار داشت: حادثه تلخی که در سالهای ۸۱ و ۸۲ و پس از فتنه مقدماتی ۷۸ در برخی دانشگاهها اتفاق افتاد، ناشی از حاکم شدن یک جریان لمپنیزم در دانشگاهها بود که با رویکرد دوری مفرط از سیاست و خسته کردن دانشجوها باعث حرکت دانشگاه به سمت بی تفاوتی و بی اخلاقی شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: هفتمین برنامه دشمن در زمینه نفوذ دانشگاهی، ایجاد لشگر مدرک به دستها است؛ جریانی تلاش می کند تا با جذب دانشجوی چند برابر ظرفیت و بدون داشتن استاد و امکانات به چنین مسئله ای دامن بزند.

وی تصریح کرد: در نتیجه چنین وضعیتی عنصری که در چنین بستری تربیت شده تلاش می کند تا در کشور سیاست گذاری و اجرا کند و یا مشاوره غلط به سیاست گذاران و مجریان بدهد؛ دانشگاهها وعناصر درون آن بسیار قیمتی هستند و بنابراین گام اول نفوذ را از دانشگاهها شروع خواهند کرد.

برخی منافذ را در برجام باز گذاشته اند

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با بیان اینکه گاهی ممکن است خودمان ناخواسته عامل نفوذ شویم، ادامه داد: در برجام برخی منافذ را باز گذاشته اند تا از آن منافذ در همین قالب ها یا شبیه آنها استفاده کنند و دیگر اینکه از موضوع برجام استفاده کرده و باوری را در حوزه سیاست خارجی ایجاد کنند و القاء کنند که در سایر عرصه ها مثل شرایط منطقه نیز این مدل قابل اجرا است.

زاکانی با اشاره به تلاش غرب برای مهار انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرق جمهوریخواهان و دموکرات ها فقط در چگونگی خشک کردن ریشه انقلاب اسلامی است؛ جمهوریخواهان می گویند این تنه هنوز جوان است و می توان یکباره آن را زد، اما دموکرات ها بدنبال سم ریختن در پای ریشه و خشک کردن آن هستند؛ بنابراین چشممان را باز کنیم که راه نفوذ کجا است؟.

برخی آدمها وکیل وصی آمریکا در دانشگاههای کشور شده اند

وی در ادامه این نشست به سئوالات دانشجویان پاسخ داد؛ زاکانی در پاسخ به دانشجویی درباره برنامه و راهبرد دانشگاهها برای مقابله با نفوذ در دوران پاسا تحریم گفت: واقعیت این است که ما در دانشگاهها برنامه واضح و روشنی ندیده ایم که ناشی از دغدغه نفوذ باشد و در واقع دغدغه بسیاری از سیاستمداران ما این نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی آدمهای انگشت شمار در دانشگاههای ما انگار وکیل وصی آمریکا هستند؛ طوری که خود آمریکا نیز به این قشنگی نمی تواند از خود دفاع کند.

زاکانی در همین رابطه به نامه نگاری اخیر یکی از اساتید دانشگاه با وی اشاره کرد و گفت: این استاد دانشگاه با اشاره به صحبت من که به استناد بند هشتم بخش مقدماتی برجام گفته بودم چون آمریکا  ما را تهدید نظامی می کند، برجام را نقض کرده است، به من می گوید که چرا شما چنین حرفی را می زنید؟ آمریکا برجام را نقض نکرده است، شما با آزمایش موشک «عماد» آمریکا را تحریک کرده اید!

وی در ادامه  و در پاسخ به سئوالی درباره حواشی اخیر پیش آمده پس از اظهارات وی درباره هاشمی رفسجانی گفت: بازار حرف و حدیث داغ است؛ هفته قبل من در دادگاه یک سری استدلال ها را مطرح کردم و گفتم که ما باید از خداوند استغفار کنیم که چرا تا به حال (آقای هاشمی) را نقد نکرده ایم، چرا که نقد سازنده باعث رشد است؛ اما تعجب کردم که چرا بعد از این صحبت ها این همه از طرف اخوی و آقازاده ایشان به من توهین شد.

زاکانی تاکید کرد: باید اول به بچه هایمان ادب یاد بدهیم که در برابر نقد فحش ندهند، ثانیا به آنها یاد بدهیم که دوگانه رفتار نکنند.

زارعی، نجابت و نبویان شاهد صحبت های صالحی درباره خطرناک بودن برجام بوده اند

رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس، همچنین در پاسخ به سئوالی، با انتقاد از اینکه چرا ما با مردم صادقانه حرف نمی زنیم و موج درست می کنیم، خاطرنشان کرد: در رابطه با موضوعی که من در یکی از محافل دانشگاهی از قول دکتر صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) مطرح کرده بودم که گفته بود دعا کنید توافق هسته ای به هم بخورد چون خطرناک است، آقایان زارعی، نجابت و نبویان در جلسه حاضر و شاهد بودند.

زاکانی افزود: با وجود این، اما تا من این حرف را گفتم آقایان اول تکذیب کردند و بعد از دفتر ایشان پیش من آمدند و گفتند چرا حرف خصوصی را علنی مطرح کرده اید!.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:28 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

عدم حضور بخش قابل توجهی از رسانه های مشهور کشور در نمایشگاه مطبوعات امسال اگرچه عمدتاً وجهی صنفی داشت و در اعتراض به سیاست های تبعیض آمیز معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد و برخوردهای حذفی و تحریمی با رسانه های منتقد بود اما ظاهراً برخی مسئولان دولتی تمایل جدی دارند که این اعتراض صنفی را به امری سیاسی تبدیل کنند.

علاوه بر اتهامات ریز و درشتی که برخی مطبوعات نزدیک به دولت، حواله رسانه های انصراف دهنده از نمایشگاه کرده و می کنند؛ تکاپوی جالبی نیز آغاز شده تا با حضور گسترده مسئولان دولت، این گونه القا شود که در نمایشگاه امسال هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. از آن جمله، حضور ریاست محترم جمهور در نمایشگاه مطبوعات در سال سوم دولت خود است. شاید انصراف رسانه های منتقد، حداقل فایده ای که تا الان داشته، این است که مسئولان محترم دولت، نسبت به وجود پیکر نحیفی به نام مطبوعات و رسانه اندکی حساس شوند و با حضور در نمایشگاه امسال، این موجودیت را به رسمیت بشناسند. البته شنیدن سخنان رسانه های منتقد دولت و برخورد تبعیض آمیزی که مسئولان مربوط دولت در حق آنها روا می دارند، بماند تا شاید وقتی دیگر...!

اما ریاست محترم جمهور امروز در سخنان خود به مناسبت حضور در نمایشگاه، مطالبی بیان کردند که حداقل بخش های مربوط به رسانه آن، قابل تامل جدی است. این بخش از اظهارات آقای رئیس جمهور، حاوی نکاتی است که به نظر می رسد نظیر مواردی چون «اعلام عبور از رکود اقتصادی» احتمالاً ناشی از ارائه اطلاعات نادرست به ایشان از سوی مشاوران یا تهیه کنندگان بولتن های ویژه است.  

جناب آقای روحانی تاکید کرده اند: «رسانه‌ای که هنوز متولد نشده، بال و پر نگشوده و خود را به خوبی معرفی نکرده به دلایل واهی دچار تاخت و تاز دیگران قرار می‌گیرد، کلمه تعطیل و توقیف باید آخرین کلمات در یک رسانه باشد.»

بر اساس قراین موجود، این اشاره رئیس جمهور محترم احتمالاً ناظر به روزنامه ای است که سال گذشته در نخستین شماره های پس از انتشار، بواسطه اعلام همسویی با نشریه هتاک «شارلی ابدو» توقیف شد. شاید مشاوران محترمی که این اطلاعات را به جناب آقای روحانی داده اند، تمام ماجرا را به ایشان منتقل نکرده اند وگرنه از شخصیتی که خود ملبس به لباس حضرت رسول(ص) است بعید به نظر می رسد زبان به ملاطفت برای روزنامه ای بگشاید که تیتر نخست خود را به اعلام همبستگی با نشریه ای فرانسوی اختصاص داد که با کشیدن کاریکاتور موهن و جسارت به ساحت رسول گرامی اسلام(ص) قلوب مسلمانان جهان را جریحه دار کرد.

از سوی دیگر، به احتمال زیاد مشاوران محترم و بولتن نویسان عزیز دفتر رئیس جمهور، به ایشان اطلاع نداده اند که بخش عمده و اصلی توقیف شدن ها، دادگاهی کردن ها و تذکر دادن ها طی دو سه سال اخیر مربوط به رسانه هایی است که جرم آنها فقط انتقاد یا عدم همسویی با سیاست ها یا عملکردهای دولت محترم است.

یعنی اگر دستگاه قضایی طی این سه سال صرفاً با یک روزنامه به دلیل دفاع از هتاکی یک نشریه به ساحت رسول الله(ص) برخورد نموده، رسانه های منتقد به دلیل انتقادات خود از دولت، مرتباً در حال توقیف، دادگاهی شدن و دریافت تذکر و ایجاد محدودیت های شدید مالی هستند.

شاید برای ریاست محترم جمهور جالب باشد که بدانند با شکایت دستگاه های مختلف دولتی و شبه دولتی، مدیران خبرگزاری ها و روزنامه‌های منتقد بخش قابل توجهی از وقت خود را در دادگاه می گذرانند و توقیف و محاکمه و تذکر، بخشی از زندگی روزمره آنان را تشکیل می دهد. شاید اگر قوه قضائیه مستقل نبود و به نحوی در ید قدرت دولت قرار داشت، رسانه های منتقد به شرایط بسیار بدتری از آنچه امروز هست، گرفتار می شدند.

بر این اساس، اگر رئیس جمهور محترم اطلاعات دقیق تری در این باره دریافت می کردند، هیچ گاه محور اصلی سخنان خود در موضوع رسانه ها را  توقیف یک روزنامه هتاک قرار نمی دادند و از جایگاه رئیس جمهور همه مردم، از این که برخی مسئولان دولتی سعه صدر ندارند و اصحاب رسانه را به «دلایل واهی» توقیف و دادگاهی می کنند، ابراز ناراحتی کرده و آنان را به سعه صدر بیشتر در برابر انتقادات فرامی خواندند.

شاید ذکر نمونه هایی در این باره، جهت اطلاع جناب آقای رئیس جمهور بی مناسبت نباشد - به شرطی که بولتن نویسان عزیز و پلیس مخفی های دفتر رئیس جمهور اجازه دهند به نظر ایشان برسد -  تا بدانند با رسانه ها با چه دلایلی و بر اساس چه اتهاماتی برخورد می شود.

سال گذشته مصاحبه ای از یک مقام مسئول (جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه) در خبرگزاری فارسمنتشر شد که در آن ضمن انتقاد از رئیس جمهور ترکیه، تاکید شده بود اردوغان در ماجرای سوریه بازیچه صهیونیست ها شده، هرچند مواضع وی اخیراً بهتر شده است.

یکی از مشاوران محترم رسانه ای رئیس جمهور در تماس با معاون خبر خبرگزاری از وی می خواهد این بخش از مصاحبه تلطیف شود که این کار صورت می گیرد. همان مشاور محترم در تماس با اینجانب تاکید کرد اگر جایی این موضوع مطرح شد از قول من بگویید که کار خبرگزاری فارس حرفه ای بوده است.

اما چند روز بعد، احضاریه ای از دادگاه به دست اینجانب رسید که با پیگیری وکیل مشخص شد یک نهاد تحت امر رئیس جمهور، به واسطه همان مصاحبه، از من شکایت کرده است. یعنی بنده می بایست به واسطه انتشار مصاحبه یک فرد صاحب صلاحیت محاکمه می شدم! تمام پیگیری ها برای پس گرفتن این شکایت نیز به جایی نرسید و نهایتاً دادگاه برگزار شد.

در جریان تنظیم دفاعیات، مشاهده کردم در همان روز انتشار مصاحبه مذکور در خبرگزاری فارس، یکی از روزنامه های حامی دولت، یادداشتی بسیار انتقادی تر و با واژگانی بسیار تندتر علیه اردوغان منتشر کرده و از قضای روزگار این یادداشت در خبرگزاری رسمی دولت نیز بازنشر داده شده است!

آن روز این تبعیض ناروا در شکایت دولت از خود را به سمع اعضای محترم هیات منصفه رساندم اما مهمتر از آن، طرح این گلایه بود که در خود کشور ترکیه، منتقدان علیه اردوغان مطالب تندتری مطرح می کنند و حتی درباره موضوع سوریه بسیاری از نویسندگان و روزنامه نگاران ترک، نسبت به سیاست های نوعثمانی گرایانه حزب اردوغان اعتراضات بسیار شدیدتر از ما دارند حال من با چه رویی به مخاطبانخبرگزاری فارس و افکار عمومی اعلام کنم که به دلیل انتشار مصاحبه یک مقام مسئول در انتقاد از اردوغان، محاکمه شده ام؟!

خوشبختانه به واسطه عدالت و انصاف اعضای محترم هیات منصفه با اکثریت آرا از شکایت مطروحه تبرئه شدم اما چندی بعد که وزارت ارشاد پرونده روزنامه وطن امروز را به دلیل درج خبری درباره پادشاه مقبور سعودی روانه دادگاه کرد، متوجه شدم که شوربختانه این رویه ای است که دولت محترم در آن ثابت قدم است.  

و اما آخرین احضاریه ای که  از این قماش به دست اینجانب رسیده، بابت پرونده فخیمه «کرسنت» است و می دانم که در همین خصوص، چند رسانه و نماینده مجلس نیز همچون من دادگاهی خواهند شد. رئیس جمهور محترم عنایت داشته باشند که این دادگاهی شدن ها حتی به واسطه ورود به ماهیت پرونده و احیاناً اتهام زنی به افراد نیست بلکه دقیقاً به خاطر «حرف زدن درباره کرسنت» است!

جناب آقای روحانی در اظهاراتشان نقل به مضمون فرموده اند که غیر از معصومین(س) می شود بقیه را نقد کرد. اما خبرگزاری فارس و برخی دیگر از رسانه ها و نمایندگان مجلس نه به دلیل نقد، بلکه به دلیل اسم بردن از کرسنت، با شکایت مقامات دولتی به دادگاه می روند.

در این باره گفتنی بسیار است اما تنها به بیان یک آرزو بسنده می کنم. ای کاش جناب آقای روحانی که در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌شان در حسینیه امام خمینی(ره) به خداوند پناه بردند از استبداد رای و بستن دهان منتقدان، امروز که پس از 3 سال پا به نمایشگاه مطبوعات گذاشتند، به جای سرکوفت زدن به رسانه ها و ابراز ناراحتی از اینکه برخی از آنان حاشیه امن دارند، مسئولان وزارت ارشاد را مواخذه می کردند که چرا جای منتقدان در این نمایشگاه خالی است؟

 

یادداشت/ سیدنظام‌الدین موسوی

مدیرعامل خبرگزاری فارس

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ یک شنبه 17 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:12 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

«زکا» در کنفرانس‌هایی درباره اینترنت در ایران شرکت کرده بود و گفته می‌شد به همراه برخی چهره‌های مخالف نظام ایران در حال تدارک برنامه‌هایی برای ایجاد موج تظاهرات ضددولتی بود

در پی انتشار خبر بازداشت «نزار دکا» فرد متهم به جاسوسی برای آمریکا در ایران، منابع خبری از ارتباط وی با سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا خبر دادند.

به گزارش روزنامه «الاخبار»، گرچه نزار زکا در ظاهر عضویت نظامی ندارد، ولی اندک جستجویی نشان می‌دهد که وی فارغ التحصیل آکادمی نظامی «ریورساید» آمریکا در سال ۱۹۸۵ و عضو شورای فارغ التحصیلان این آدکادمی نظامی است.

این روزنامه با بیان اینکه دو تن از فرزندان نزار زکا در همان آکادمی ریورساید آمریکا درس خواندند، تاکید کرد که متهم بعدها تحصیلات خود را در ریاضیات و «آی‌‌تی» (IT) در برخی از دانشگاه‌های آمریکا ادامه داده بود.

بر اساس اسناد منتشر شده در سایت «ویکی لیکس» نزار زکا از اهل شهرک «قلمون شمالی» (شرق لبنان) از فعالان سیاسی و اجتماعی در زمینه «آزادی اینترنت» بوده و قبلا از طرفداران حزب مسیحی «جریان ملی آزاد» لبنان بود تا اینکه در سال ۲۰۰۹ مسؤلیت کمپین انتخاباتی حریان «۱۴ مارس» (جریان متحد با آمریکا) در منطقه «زحله» لبنان را بر عهده گرفت.

این گزارش حاکی است که نزار زکا در محافل غیر دولتی به نزدیکی به کابینه آمریکا معروف بوده و همزمان با آغاز اعتراضات مردمی اخیر در لبنان با برگزاری نشستی مطبوعاتی حمایت خود از تظاهرات را اعلام کرد.

این گزارش حاکی است که در پی دستگیری نزار زکا در ایران، خانواده‌اش با مقامات لبنانی تماس گرفته و مشخص شد که برخی مقامات لبنان با طرف‌های ایرانی تماس برقرار کرده و ایرانی‌ها نیز به گفتن اینکه «این قضیه به “امنیت ملی” بر می‌گردد» اکتفا کردند.

«زکا» پیش از این در کنفرانس‌هایی درباره اینترنت و «آی تی» در ایران شرکت کرده بود و شایعه شده که به همراه برخی چهره‌های مخالف نظام ایران در حال تدارک برنامه‌هایی برای ایجاد موج تظاهرات ضد دولتی در ایران به منظور مقابله با طرح دولت برای تشکیل اینترنت ملی جدا از شبکه اینترنت جهانی بود.

بر اسناد ویکی‌لیکس، زکا یکی از افرادی است که با سفارت آمریکا در بیروت در ارتباط بوده و نکته قابل توجه این است که زمانی که در سال ۲۰۰۷ از او به عنوان طرفداران «جریان ملی آزاد» لبنان یاد می‌شد، در حضور دیپلمات‌های آمریکایی از «جبران باسیل» وزیر فعلی خارجه لبنان انتقاد می‌کرد و حتی زمانی که دو سال بعد به جریان «۱۴ مارس» منتقل شد، «سعد حریری» رئیس حزب «المستقبل» را به افزایش اختلافات بین شیعه و اهل سنت و نداشتن شخصیت کاریزماتیک متهم کرد.

اسناد ویکی‌لیکس نشان می‌دهد که زکا پیش از این از آمریکا خواسته در اجرای طرح شبکه اینترنت برای مناطق شمال لبنان کمک کند. سند دیگری نیز نشان داد که مقامات واشنگتن در تماس با زکا، نظر وی به عنوان یک سنی درباره سخنرانی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در دانشگاه قاهره را پرسیدند.

«الیزایت ترودو» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته تاکید کرد که «زکا به صورت دائم در آمریکا اقامت داشت» و این امر به معنی این است که وی گرین کارت داشته و «گذرنامه آمریکایی ندارد». سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده که قضیه زکا بر عهده مقامات کشور لبنان است.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:21 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

 

سخنان امروز روحانی در جلسه هیات دولت در خصوص دستگیری های اخیر برخی نفوذی های غرب در رسانه های کشور مورد توجه گسترده رسانه های فارسی زبان غربی قرار گرفت

دانا نوشت : بی بی سی فارسی در گزارشی با عنوان ” نباید از گفته‌های آیت‌الله خامنه‌ای درباره نفوذ، سوء‌‌‌استفاده کرد” به سخنان امروز روحانی در جلسه هیات دولت واکنش نشان داد و نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه امروز هیات دولت گفته است که نباید از گفته های اخیر آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران که درباره “نفوذ” بیگانگان هشدار داده بود، سوء استفاده شود.

این سایت در ادامه تحلیل خود نوشت: آیت الله خامنه ای در هفته های اخیر با نزدیک شدن به زمان اجرای توافق جامع اتمی میان ایران و گروه ۱+۵، درباره آنچه خطر نفوذ آمریکا می خواند، هشدار داده است. پس از اظهارات رهبر ایران، محمدعلی جعفری فرمانده سپاه پاسداران گفت: “اگر این باور در فکر مردم ایجاد شود که در مساله هسته ای توافق شد پس در مسائل دیگر هم می‌شود توافق کرد، این یک خطر و فتنه است.”

روز گذشته به فاصله کوتاهی از اظهارات آقای جعفری، خبرگزاری صدا و سیما از بازداشت “تعدادی از اعضای شبکه نفوذی وابسته به دولت‌های آمریکا و انگلستان” توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه خبر داد و گفت که این افراد در فضای مجازی و مطبوعاتی فعال بوده‌اند. گزارش هایی از بازداشت دست کم دو فعال سیاسی و روزنامه نگار در تهران نیز منتشر شده است.

 

 

بی بی سی اظهارات روحانی را در واکنش به سخنان رهبر ایران و اقدام روزهای اخیر نهادهای امنیتی بخصوص سپاه دانست و نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در اظهارات امروز خود گفته است: “واقعا تلاش کنیم اگر رهبری انقلاب کلامی را عنوان می‌کنند به درستی آن را بفهمیم و پیاده کنیم و اجازه ندهیم افرادی از این کلمات در راستای منافع شخصی، گروهی و جناحی خود سوء استفاده کنند.”

خبرگزاری آلمانی دوئیچه وله نیز با پوشش سخنان امروز روحانی نوشت: حسن روحانی در جلسه هیأت دولت نسبت به سوء‌استفاده از برخی واژگان برای “اتهام زدن” و “به حاشیه راندن مخالفان” هشدار داد و گفت، نباید عده‌ای با کلمه “نفوذ” بازی و از آن برای “منافع شخصی و گروهی و جناحی” ‌استفاده کنند.

در ادامه گزارش دوئیچه وله ادعا شده است:در پی سخنان علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که به سپاه پاسداران درباره “نفوذ اقتصادی و امنیتی خطرناک دشمن” هشدار داده و از فرماندهان این نهاد خواست، مانند “ناظری آگاه و بینا مسائل را رصد و خطرها را شناسایی” کنند، هر روز جلوه‌‌های تازه‌ای از دور تازه نبرد قدرت در جمهوری اسلامی در جریان اجرایی شدن “برجام” عیان می‌شود.

 

 

این رسانه غربی در ادامه با ادبیاتی معنا دار اقدامات اخیر نیروهای امنیتی در جلوگیری از نفوذ برخی همفکران غرب در رسانه های کشور را مقابله با دولت روحانی و اصلاحات برشمرد و نوشت: نیروهای اصولگرا و محافل نظامی و امنیتی در سایه سخنان رهبر جمهوری اسلامی در هفته‌های گذشته حملات زیادی را متوجه دولت روحانی و اصلاح‌طلبان کرده‌اند. نام رمز این حملات با الهام از سخنان خامنه‌ای “نفوذ دشمن” است که اخیرا به کرات از سوی محافل یادشده به کار گرفته می‌شود.

دوئیچه وله مدعی شد: اکنون به نظر می‌رسد که حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در واکنش به همین موج حملات انتقادی، روز ۱۳ آبان در سخنان خود در جلسه هیات دولت هشدار داده است که رهنمودهای رهبر جمهوری اسلامی درباره خطر “نفوذ بیگانگان” با هدف “استحکام قدرت ملی” بوده و “نباید برخی از این کلمات و واژگان سوء‌استفاده کنند”.

این رسانه نیز همچون دیگر رسانه های زنجیره ای غرب ممانعت از فعالیت عده ای از افراد معلوم الحال در رسانه های کشور را به انتخابات اسفندماه سال جاری ربط داد و مدعی شد: ناظران سیاسی معتقدند که سخنان خامنه‌ای و هشدارهای متعاقب آن از سوی محافل نظامی و امنیتی و نیز بازداشت‌های اخیر در ایران، با انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان که در تاریخ ۷ اسفند برگزار خواهد شد بی‌ارتباط نیست.

 

 

رادیو فرانسه نیز در خبری با عنوان ” حسن روحانی در مورد دستگیری‌های “بیهوده” تحت عنوان “نفوذی” هشدار داد” به سخنان روحانی در نشست امروز هیات دولت واکنش نشان داد و نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی می گوید: بیهوده عده‌ای را نگیریم و بگوئیم نفوذی بوده‌اند. حسن روحانی امروز چهارشنبه ۴ نوامبر، طی سخنانی در نشست هیئت دولت به مناسبت روز سیزدهم آبان ماه روز اشغال سفارت آمریکا در تهران، خاطرنشان کرد که نباید از سخنان رهبر جمهوری اسلامی که در مورد نفوذ بیگانگان هشدار داده بود “سوءاستفاده” شود.

این رسانه غربی در ادامه نوشت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در یک پیام ویدئویی که بر روی اینستاگرام خود منتشر کرده، بدون اشاره مستقیم به دستگیری‌های روزسه شنبه ٣ نوامبر، گفته است: «بیخودی نرویم یک نفر، دو نفر را از اینجا وآنجا به بهانه ای بگیریم، پرونده‌سازی کنیم و بعد بیائیم آن را در کشور بزرگ کنیم و بگوئیم این خط، خط نفوذ بوده است و جریان نفوذ است».

 

 

رادیو فردا نیز سخنان امروز روحانی را در تقابل با خواست رهبر انقلاب در قبال نفوذ غرب در کشور و اقدام سپاه در مقابله با همین عوامل در داخل کشور دانست و نوشت: یک روز پس از آنکه سپاه پاسداران اعلام کرد «اعضای شبکه نفودی دولت‌های غربی» را دستگیر کرده، حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، به مناسبت ۱۳ آبان، گفت که «باید به طور واقعی و جدی با هر گونه نفوذ بیگانگان مبارزه کنیم» و «نباید عده‌ای با کلمه نفوذ بازی کنند».

وی که ویدئوی سخنانش از سوی خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، در اشاره‌ای صریح به بازداشت‌های اخیر سپاه که شامل روزنامه‌نگاران شده است تاکید کرد: مردم خوب می‌فهمند، معنی «نفوذ»، «استکبار» و «منافع ملی» را خوب می‌فهمند و آینده کشور را به خوبی احساس می‌کنند.

ارگان رسانه ای سازمان سیا نوشت: سخنان آقای رییس جمهوری ایران در حالی بیان می شود که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و تعدادی از مقام‌های ارشد امنیتی و نظامی کشور در هفته‌های اخیر، مدام درباره «نفوذ» آمریکا به ایران هشدار داده‌اند.

 

 

رادیو صدای آمریکا نیز همچون رسانه های دیگر غرب با انتشار سخنان روحانی در جلسه امروز هیات دولت ، سخنان چندی قبل رهبر انقلاب را عامل دستگیری های اخیر در کشور دانست و نوشت: رهبر جمهوری اسلامی و برخی مقامات ارشد در ماه‌های اخیر بارها نسبت به “نفوذ” آمریکا در ایران هشدار داده بودند.

العربیه رسانه حامی آل سعود نیز این خبر را پوشش داد و نوشت: حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در سالروز حمله به سفارت آمریکا در تهران، نسبت به دستگیری ۴ نفر از روزنامه نگاران و فعالان مدنی طرفدار خود توسط سازمان اطلاعات سپاه پاسداران واکنش نشان داد. روحانی، در جلسه هیات دولت از سپاه و مقامات امنیتی ایران خواست با کلمه “نفوذی” بازی نکنند.

العربیه مدعی شد: در روزهای اخیر و در پی سخنرانی علی خامنه ای، رهبر ایران، و هشدار او در باره “نفوذ” آمریکا در ایران پس از توافق اتمی، مخالفان روحانی حمله های سختی را علیه تیم روحانی در دولت و طرفداران او در رسانه ها آغاز کرده اند.

 

 

رادیو زمانه نیز نوشت: در پی توافق هسته‌ای ایران و کشورهای قدرتمند رهبر جمهوری اسلامی بارها نسبت به «نفوذ دشمن» هشدار داده است. اکنون حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نسبت به سوء ‌استفاده از کلمه «نفوذ» هشدار می‌دهد.

این رسانه فارسی زبان غربی در ادامه مدعی شد: در پی سخنان رهبر ایران و فرمانده سپاه، نیروهای تندرو و محافل نظامی در جمهوری اسلامی حملات خود علیه اصلاح‌طلبان و دولت حسن روحانی را تشدید کردند و بار دیگر موضوع «فتنه» را که در رابطه با رویدادهای سال ۱۳۸۸ به‌کار می‌بردند، مطرح ساختند.

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:17 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

یکی از عوامل مشکلات ما رو این تصویر به نمایش گذاشته

 

افسران - علت مشکلات داخلی ایران

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:5 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:3 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد : اگر تمام کسانی را که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.

دبیرکل حزب الله لبنان

 

 

 سید حسن نصرالله عصر جمعه درهمایش اتحادیه جهانی علمای مقاومت در یاری فلسطین در بیروت با اشاره به تلاش‌های عربستان علیه شبکه المیادین و توقف پخش آن از طریق شبکه "عرب ست" تاکید کرد حتی امروز، صداهای برخاسته دفاع از ملت فلسطین هم ممنوع شده‌اند، امروز شاهد چنین برخوردی با المیادین هستیم.

نصرالله گفت: عجیب است که همه گونه حمایتی از مجاهدان در افغانستان و مناطق دیگر  می‌شود، اما چنین حمایت‌هایی از فلسطین به عمل نمی‌آید. اگر تمام کسانی را که برای جنگ به سوریه و افغانستان و دیگر مناطق اعزام کردند، به فلسطین می‌رفتند، اسرائیل از صفحه روزگار محو شده بود.

وی با اشاره به اینکه از تمام تحولات برای تبدیل ملت فلسطین به دشمن سوء‌استفاده شده است، افزود: در نتیجه از مسئولیت در قبال این ملت طفره می‌روند. برخی می‌خواهند به کسانی که با فلسطین همراه و حامی آن هستند، بگویند که این نبرد شما نیست و این مسئله بسیار خطرناک است.

نصرالله با تاکید بر ضرورت حمایت همه جانبه از ملت مظلوم فلسطین بیان کرد: فلسطینی‌ها هم باید با بازنگری دقیق، برای جلوگیری از خسارت‌ها و تلفات تلاش کنند، زیرا آنها در صف مقدم نبرد قرار دارند.

دبیرکل حزب الله لبنان افزود: آنچه در منطقه ما شاهد آن هستیم، نتیجه تروریسم تکفیری است که به نبرد، رویکرد طایفه‌ای بخشیده است.

وی تصریح کرد؛ آنچه امروز در فلسطین می‌گذرد، بیانگر روحیه جهادی عالی ملت فلسطین است. فلسطینیان نیازمند حمایت برای ادامه انتفاضه شان هستند. ما در فلسطین در برابر مرحله ای جدید و عملیات شهادت طلبانه شبه روزانه قرار داریم. عملیات شهادت طلبانه نشانه روحیه جهادی ملت فلسطین است.

به گفته دبیرکل حزب الله وقتی اراده وجود داشته باشد نوآوری برای ادامه مسیر فراهم می شود، مانند آنچه امروز در فلسطین جریان دارد. انتفاضه جدید، صهیونیست ها و جهان را غافلگیر کرد و توقع آن را نداشتند. انتفاضه در دل دشمن صهیونیستی وحشت انداخت و بر اقتصادش تاثیر گذاشت. آنچه امروز در فلسطین جریان دارد نشانه آگاهی نسبت به راهکار مقاومت در میان مردم است.

نصرالله تاکید کرد: رویدادهای فعلی در فلسطین امت را دوباره در مسیر مقاومت قرار می دهد. انتفاضه فلسطین امت را دوباره در برابر مسئولیت هایش قرار می دهد.

به گفته وی، پیدایش "اسراییل" فقط نتیجه طرح صهیونیسم نیست بلکه نتیجه اراده بین المللی است که همچنان از حمایت آمریکایی و بین المللی برخوردار می باشد. اسراییل خط مقدم استعمار در منطقه و راهکار اول آنان است و فلسطینیان از دهها سال قبل به عنوان نماینده امت در دفاع از کرامتش با اشغالگران می جنگند.

سید حسن نصرالله یادآور شد: فلسطینیان نماینده امت در دفاع در برابر طرح صهیونیسم هستند و مساله فلسطین فقط به فلسطینیان محدود نمی شود. امت به نیابت از فلسطینیان نمی جنگد بلکه در مرتبه اول از خودش دفاع می کند. فلسطینیان در خط مقدم دفاع از امت حضور دارند.

همایش اتحاد جهانی علمای مقاومت برای یاری فلسطین در بیروت عصر جمعه آغاز به کار کرد. 

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 19:1 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ شنبه 16 آبان 1394برچسب:,

] [ 18:59 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

شامگاه پنجشنبه (7 آبان 1394) اردوگاه لبیرتی مورد حمله راکتی قرار گرفت و در اثر این حمله ۲۵ نفر از اعضای گروهک منافقین کشته شدند.

حسین ابریشمچی، مهدی توکل، بهزاد میرشاهی، حسن اداوی، رجب محمدی، رضا وادیان، شریف ویسی، حسین سرو آزاد، احمد مسچیان، جاسم قصیر، ابوطالب هاشمی، حمید دهقان، کیومرث یوسفی، حسین گندمی و نیره ربیعی وجواد سالاری از جمله این کشته شدگان هستند.

فرماندهی عملیات بغداد تایید کرده است که اردوگاه لیبرتی شامگاه پنجشنبه هدف حمله ۱۵ راکت کاتیوشا قرار گرفته است، این در حالی است که گروهک منافقان می‌ گویند ۸۰ راکت به محل استقرار اعضای این گروهک شلیک شده است.

طبق اعلام منابع آگاه این موشک‎ها از منطقه «البکریه» از توابع شهرستان ابوغریب شلیک شدند. کمپ «لیبرتی» مقر عناصر گروهک تروریستی منافقین است که پس از تعطیل شدن پادگان اشرف به آنجا منتقل شدند.

مقامات عراق نیز از کشته شدن دستکم سه نظامی این کشور در حمله به کمپ لیبرتی خبر دادند و افزودند: ۱۶ نظامی عراقی دیگر در اثر شلیک این راکت‌ ها زخمی شدند.

بنابراین گزارش، رهبر گروه جیش‌المختار عملیات دیروز در اردوگاه لیبرتی را که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو منافقین شد بر عهده گرفت.

این گروه که متشکل از خانواده‌های قربانیان انتفاضه شعبانیه است، بارها به سران گروهک منافقین اعلام کرده بود که باید هر چه سریعتر خاک عراق را ترک کنند اما آنها علیرغم تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی کشورهای اروپایی و آمریکایی اصرار بر اشغال بخشی از خاک ما را دارند که این موضوع ما را ناچار به واکنش کرده است.

 

 زمان  : 00:02:40

 حجم : 15 مگابایت 

 

لینک دانلود فایل

 

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:,

] [ 14:39 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

کلیپی کوتاه از سفارش های پدرانه حضرت امام خامنه ای به جوانان در دیدار نخبگان کشور ۱۳۹۴/۰۷/۲۲

 

 زمان  : 00:05:28

 حجم : 27 مگابایت

لینک دانلود فایل

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:,

] [ 14:38 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

کلیپی کوتاه از توصیه های امام خامنه ای به خانواده ها در مورد ازدواج جوانان در دیدار دانشجویی ۱۳۹۴/۰۴/۲۰

 

 زمان  : 00:01:44

 حجم : 9 مگابایت

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:,

] [ 14:36 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

اظهارات مخدوش و مغلوط اکبر هاشمی رفسنجانی درباره برنامه هسته‌ای، با استقبال گسترده محافل صهیونیستی و ضدانقلاب مواجه شد. این در حالی است که آقای هاشمی پیش از این چندین بار درباره منتقدان مذاکرات گفته بود: دلواپسان با صهیونیست‌ها همنوا شده‌اند.

 

 زمان  : 00:00:37

 حجم : 2 مگابایت

 لینک دانلود فایل

 

«اللهم عجل لولیک الفرج» « لبیک یاخامنه ای؛لبیک یا حسین است»

[ دو شنبه 11 آبان 1394برچسب:,

] [ 14:34 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه